שלושת המבנים היקרים ביותר בעולם הערבי

באזור המפרץ נמצאים שלושת המבנים היקרים ביותר בעולם הערבי. מבנים אלה נמצאים גם בטופ 10 העולמי. בשתיים מהאטרקציות האלה באמירויות יוכלו ככל הנראה הישראלים לחזות בקרוב כשייחתמו ההסכמים בין המדינות אז יש למה לחכות. להלן מעט פרטים על כל אחד מהמבנים:
אבראג' אלבית (מגדלי הבית) או "מגדל השעון המלכותי" בעיר הסעודית מכה נחשב המבנה היקר ביותר בעולם. קומפלקס זה הכולל שבעה בתי מלון בגורדי שחקים הוא בבעלות ממשלת סעודיה. הקומפלקס משתרע על שטח של 1.5 מיליון מ"ר ואחת האטרקציות הגדולות בו הוא מגדל השעון הנחשב הגדול בעולם. השווי המוערך של המגדלים מגיע לכ-15 מיליארד דולר. המבנה המיוחד נמצא בסמוך למסגד המרכזי במכה. מי שהקים את המגדלים היא קבוצת הבנייה "בן לאדן" שבעבר נחשבה לקרובה ביותר לארמון המלוכה הסעודי. קבוצה זו קיבלה עדיפות מהשלטונות במשך שנים בכל האמור למגה פרויקטי בנייה במימון המדינה. על קבוצת הבנייה הזו שהתרסקה אכתוב בקרוב.

"ארמון האמירויות" או בתעתוק מערבית "קצר אלאמאראת" זהו מלון פאר הממוקם באבו דאבי ועלות הקמתו מוערכת בכ-4 מיליארד דולר. האתר, שנפתח בשנת 2005, משתרע על שטח של 850 אלף מ"ר. בניין זה נבנה לפי היזמים כדי להציג את התרבות הערבית לעולם, והוא עשוי משיש שמגיע ממדינות שונות כמו ספרד, איטליה, הודו וסין. בתחילת השנה נסגר המלון והוא ישופץ במהלך השנתיים הקרובות לאחר שהבעלות עליו השתנתה. בניית המלון נמשכה כארבע שנים ועם הקמתו הוא נחשב למלון השלישי בהיסטוריה מבחינת עלות.

מגדל הנסיכה או ברג' אלאמירה הוא מגדל מגורים בן 101 קומות ובגובה של 413 מטר. הוא המבנה השלישי בגובהו בדובאי ובעבר היה בניין המגורים הגבוה בעולם. הקמת המבנה הסתיימה לפני כשמונה שנים. עלות הקמתו הגיעה לכ-2.2 מיליארד דולר.

אגב מי שמתעניין עלות הקמת האייקון של דובאי "בורג' ח'ליפה" הגיעה לכ-1.5 מיליארד דולר "בלבד".

קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין

 

כתיבת תגובה