מבזקי חדשות ליום 13-6-2017.מתעדכן.

*- מטוס סוחוי-27 רוסי חדיש:

https://youtu.be/vS8TulVjzwo

*- ראש ממשלת סוריה הכריז אתמול על סגירת כל בתי הספר השרעיים באזורים הנתונים לשליטת המשטר הסורי בשלב שלפני האוניברסיטה ושמשרד ההקדשים לא ביצע בהם רפורמה. כמו כן על כל בתי הספר השרעיים שהתבצעו בהם רפורמות או המאושרים מטעם משרד ההקדשים להיות מחויבים לחינוך שרעי מפותח שהמקור שלו הוא אך ורק משרד ההקדשים.

*- תמונה אווירית מעל אירן נכון לאתמול בשעה 1800 ובו נראה מטוס מטען סורי בנחיתה בשדה התעופה עבדאן באירן .משימתו להביא ציוד צבאי אירני לסוריה והחיזבאללה.

*- חבר פרלמנט פרסי מבקש מהמחבלים המתאבדים שחושבים לתקוף שוב את אירן לפעול נגד ישראל ולא נגדם.

*-   תמונה מהמכ"מ האווירי מלפני 5 שעות: מטוס לא מזוהה (נעל את מכשיר הזיהוי שלו ) נכנס לתחום האווירי של אירן מכיוון עירק.כנראה הגיע מסוריה ושייך חמשמרות המהפכה האירנים.

*- חצות הלילה:מטוס מטען אירני בדרכו לדמשק . עוד מטען נשק ותגבורות.

*- מפקד כוח אלקודס במשמרות המהפכה האירנים-הגנרל קאסם סולימני  והאחראי גם על המערכה לתפיסת גבול עירק-סוריה מצטלם עם כוחותיו ליד הגבול לאחר שתפסו קטע ממנו צפונית למעבר אלתנף:

 

 

*- מעבר אלתנף – معبر " الوليد " – על גבול סוריה-עירק.ברקע כוחות המורדים עם חיילי צבא ארה"ב:

*- שר החוץ הקטרי אמר בראיון לעיתון פידומוטסי שקטאר מסכימה עם רוסיה בנוגע לצורך לשים קץ להסלמה ולהשיג יציבות בסוריה אך יש חילוקי דעות בדרכים להשגת היציבות. קטאר אינה תומכת בכניסת בשאר אלאסד לבחירות לנשיאות ובהישארותו בשלטון במידה ויזכה בבחירות.

*- העיתון הצרפתי לה מונד טוען שסעודיה עושה שימוש בעלייה לרגל ובהפסקת הסיוע הכספי למדינות אפריקה כדי לאלצן לנתק את היחסים עם קטר.

*- כמה עוד יסבלו היזידים? בימים האחרונים הג'יהאדיסטים בגיבוי טורקיה בצפון סוריה מבצעים טיהור אתני באוכלוסייה היזידית של צפון-מערב סוריה. (קרדיט:אוריאל לוי)

*- איטליה וקטר הסכימו להמשיך בשיתוף הפעולה ביניהן בתחומים הכלכלי והפיננסי.

*- צרפת אמרה אתמול שהסרת אמברגו הנשק מעל לוב לא יקרה אלא באמצעות ממשלת ההסכמה הלאומית.

*- דאעש טוענים כי ב-3 שנים הרגו ופצעו 199,000 בני אדם. מתוכם בעיראק כ-150,000, ובסוריה כ-30,000. כ-1,800 מחבלים מתאבדים.

(קרדיט:אוריאל לוי)

*-

 

כתיבת תגובה