מבזקי חדשות ליום 23-8-2020. מתעדכן

*- מספר מקרי המוות של קוביד -19 ברחבי העולם מגיע ל 800,000 .

*- מחקרים חדשים מזהירים כי חדרים ממוזגים מסייעים להפצת COVID-19.

על פי סיכום שערכו באוניברסיטת ג'ונס הופקינס. ממשלות מנסות לאזן בין בריאות הציבור לבין בריאות כלכלית.

גורמים רשמיים מאמינים כי המספרים האמיתיים גבוהים בהרבה בגלל היעדר בדיקות ודיווחים.

*- התרסקות מטוס מטען בדרום סודאן.

כ -17 בני אדם נהרגו ואחד מהם שרד לאחר שמטוס מטען התרסק מעט לאחר שהמריא משדה התעופה הבינלאומי של ג'ובה (JUB) סמוך לשעה 9:00 בבוקר (זמן מקומי) בדרום סודן ביום שבת, כך דיווחו עדים במקום.

*- רפאל מריאנו גרוסי מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ינחת בטהראן בפעם הראשונה מאז כניסתו לתפקיד, ביום שני הקרוב.

"המטרה היא שהפגישות שלי בטהראן יובילו להתקדמות משמעותית וקונקרטית בהתייחסות לשאלות הדחופות שהסוכנות התייחסה ,בהקשר לממצאים שהתגלו באתריי גרעין חשודים באיראן ובעיקר לפתור את סוגיית ההיתרים והגישה לאתרים הללו עי פקחי האו"ם ."

*- מייק פומפאו ינחת בישראל בשני הקרוב באותו היום שמנכ"ל הסוכנות לאנרגיה אטומית ינחת בטהראן.

*- ראש המוסד יוסי כהן : עבור ישראל טורקיה היא איום גדול יותר מאיראן/

*- סגן מפקד משמרות המהפכה : לא נאפשר לפתוח את דלתות האזור לישראל, ואנחנו מתריעים מפני השלכות המסוכנות של הנורמליזציה. מדינות שפותחות את שעריהן לציונים לא יהיו בטוחות והנורמליזציה תביא להם תבוסה והשפלה.

*- נציג איראן לאו"ם: תגובתה של איראן לכל אמברגו נשק של מועצת הביטחון תהיה קשה ביותר/

*- הנציג המיוחד בריאן הוק הזהיר כי על הממשל האמריקני הבא להבין כי איראן היא "האיום הגדול ביותר" במזרח התיכון התנגדות להשפעה האיראנית היא סוגיה לשתי המפלגות .האיום הגדול ביותר שעומד בפני בני בריתנו ושותפינו באזור הוא לא הסכסוך הפלסטיני-ישראלי אלה איראן.

*-עיתון אל-אחבאר הלבנוני מדווח היום (שבת ) שהושגה הבנה בין כל הפלגים כיצד להגיב במקרה שישראל תיישם את האיומים להשבת מדיניות החיסולים העיתון דיווח כי "ההתנגדות שלחה הודעה באמצעות מתווכים כי היא תגיב בצורה נרחבת וחזקה" במקרה שישראל תבצע חיסול , ותנועות ההתנגדות יראו בכך הכרזת מלחמה שבה ההתנגדות תשרוף את תל אביב בשיגור של אלפי רקטות , דבר שישראל לא ציפתה ולא חוותה.

*- בכיר הג'יהאד האיסלאמי וממנהיגיו, חאדר חביב, אומר כי להתנגדות הפלסטינית תהיה מילה חזקה כדי להרתיע את הכיבוש הציוני ומדגיש כי ברשות ארגונו יש את הכלים כדי לרסן את צבאו.

חביב הסביר בהצהרה בלעדית לסוכנות הידיעות "Sabq24" כי ההתנגדות נמצאת כדי להגן על העם הפלסטיני ולא לעמוד מנגד נוכח ההסלמה בעזה ופשעי הכיבוש נגד עמו.

חביב הצהיר כי אופי הכיבוש הוא אגרסיבי כלפי העם הפלסטיני, וכי על הציונים לשאת באחריות מלאה למתרחש בגלל המשך תוקפנות זו.

מנהיג תנועת הג'יהאד האיסלאמי קרא לקהילה הבינלאומית לנקוט בפעולות לסיום עוול העם הפלסטיני שנמשך שנים, וציין כי שתיקת העולם בנושא העזתי ממריץ את הכיבוש להמשיך בתוקפנות ובמצור נגד הפלסטינים. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- בעזה מדווחים כי ירו ופגעו במזל"ט ישראלי באזורים המזרחיים של מחנה הפליטים אל בורייג' שבמרכז הרצועה.

*- סייף ג'יהאד: "הגבנו בגלל התקיפה שצה"ל ביצע אמש אם ישראל תגיב נרחיב את הטווח אשקלון ואשדוד במשגר הבא".

*- רויטרס: המתווכים המצריים, הקטארים ומלאדנוב עושים מאמצים כפולים להחזרת הרגיעה.

 

כתיבת תגובה