רצחני ומושחת- קווים לדמותו של חוסיין נסראללה האח הגדול של חסן

מה אתם יודעים על האח של חסן נסראללה?
אולי לא רבים יודעים אבל אחיו הגדול של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה הוא דווקא פעיל בכיר בתנועת אמל השיעית. את דרכו הוא החל במלחמת האזרחים דווקא בתנועת פתח אך בהמשך בשל ההשתייכות לשיעה עבר לפלג קטן בתנועת אמל שהיה ידוע באיבתו למפלגת הבעת'. האח הנקרא חוסיין נסראללה או כפי שהוא מכונה בתנועת אמל "ג'יהאד אלחוסייני" היה חלק מהחמושים שפרצו במהלך מלחמת האזרחים (1975-1990) למשרדי עיתון בעת'י בבירות ורצחו את העיתונאים שם.

היכרות עם עימאד מורנייה
בתחילת שנות השמונים הכיר חוסיין את עימאד מורנייה שעסק באותה עת בגיוס שיעים צעירים ונלהבים אידיאולוגית לארגון חיזבאללה. חוסיין הכיר למורנייה את אחיו הצעיר חסן והשאר היסטוריה. מורנייה מינה את חסן לתפקיד במנגנון הביטחון של חיזבאללה ומשם התקדם עד לתפקיד המזכ"ל. ישנה טענה כי מורנייה עצמו היה זה שדרש מחוסיין נסראללה להישאר בתנועת אמל ולא לעבור ביחד עם אחיו לחיזבאללה כדי להיות "סוכן שתול" ולספק מידע על הארגון המתחרה. בכל מקרה הקשרים הטובים עם מורנייה לא סייעו לחוסיין נסראללה שנפצע במהלך שנות השמונים במהלך קרבות שפרצו בין חיזבאללה לבין אמל על שליטה במעוזים שיעים בתקופת מלחמת האזרחים.
מאז סיום המלחמה התקדם נסראללה בארגון אמל והפך מקורב למנהיג התנועה נביה ברי יו"ר הפרלמנט הלבנוני. עם זאת, לפי חלק מהדיווחים במהלך השנתיים האחרונות חל פיחות במעמדו. לישראל חשבון פתוח גם עם חוסיין נסראללה. הוא היה מקורב של מוסטפא דיראני הבכיר באמל ולפי הדיווחים היה זה שתיווך את העסקה להעברתו של הנווט השבוי רון ארד למשמרות המהפכה. כזכור דיראני נחטף והובא לישראל כקלף מיקוח אך לבסוף שוחרר וגורלו של רון ארד לא ידוע עד היום, למעלה מ-30 שנה אחרי שצנח ממטוסו.

כסף מחשמל, נשק וזיופים
חוסיין נסראללה הוא עבריין לא קטן. במהלך שנות התשעים הקים חברת חשמל שבפועל גונבת חשמל מהחברה הממשלתית ומוכרת אותו בעיקר לתושבי הדאחיה בביירות. לחברת החשמל הלבנונית אין דריסת רגל שם כמו גם במקומות אחרים בלבנון, דבר המסביר חלק מקריסתה . בנוסף, לנסראללה כנופיה של בריונים שעוסקת בגביית פרוטקשן מעסקים ברחבי ביירות. בעבר נפוצו ידיעות כי חוסיין נסראללה הפעיל רשת להברחת נשק ולמכירתו וכן לזיוף מסמכים על פי דרישה, הנחשב לעסק מכניס מאד בלבנון.

קרדיט:ערוץ הטלגרם דורון פסקין

משפחת נסראללה:

כתיבת תגובה