סערה ברשתות בארה"ב: ה-FBI העלה קישור לפרוטוקולים של זקני ציון

הבולשת הפדרלית ה-FBI עוררה הערב סערה ברשתות החברתיות כאשר אחד החשבונות שלה העלה קישור לאחד הפרסומים האנטישמיים המפורסמים ביותר בהיסטוריה – הפרוטוקולים של זקני ציון – וזאת מבלי לספק את ההקשר הנדרש.

תמונה

חשבון הטוויטר של מחלקת ניהול המידע של הבולשת פרסם הערב ציוץ קצר, ללא כל פירוט, של "הפרוטוקולים של זקני ציון". כניסה לקישור הציגה שבה נאמר כי "חלק מהחומרים שמופיעים באתר עשויים לכלול מעשים, מילים או צילומים בעלי אופי גרפי שעלולים להיות פוגעניים ו/או לעורר חוסר נוחות רגשי".

הציוץ הפתאומי עורר עד כה יותר מ-6,800 לייקים, יותר מ-8,300 ציוצים מחדש ויותר מ-2,700 תגובות. לא מעט גולשים שמזוהים עם הימין הקיצוני והאנטישמי לא הסתירו את שביעות רצונם וראו בכך הוכחה לטענותיהם שמדובר במסמך אמין.

אולם היו לא מעט תגובות זועמות על כך שדווקא הבולשת הפדרלית, שנלחמת בפשעי שנאה אנטישמיים, מכניסה את הפרוטוקולים למרחב הציבורי הפומבי. במוזיאון אושוויץ מחו על כך שהציוץ עלה ללא הסבר על מהות הפרסום האנטישמי וציינו כי "להקשר יש חשיבות". "אתם חסרי אחריות באופן פראי על שצייצתם את המסמך הזה בלי הקשר", תקפה ההיסטוריונית אמילי פרסמן. "הלו, משרתי העם ב-FBI. מה קורה שם?", תהתה העיתונאית ג'וליה יופה. "למה אחד החשבונות הרשמיים שלכם מצייץ את תיאוריות הקונספירציה האנטישמיות האלה?".

העיתונאי קווין קולייר מ-NBC הסביר כי החשבון הוא למעשה בוט שמצייץ קבצים של הבולשת שהפכו לפומביים בשל בקשה של חופש המידע. "בדרך כלל זה נראה מאיים יותר מכפי שזה", צייץ. "היום זה נראה הרבה יותר מאיים מכפי שזה באמת".

תמונה

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

כתיבת תגובה