משבר בין סין לישראל? העיתונים בסין מכנים את ישראל "הכלב של האמריקאים"

בייג'ינג –  סין תקפה את הרשויות הישראליות, המשתמשות בטכנולוגיה סינית ברשת 5G, תוך התראה על פגיעה ביחסים הכלכליים, לאחר הדיווחים כי וושינגטון ותל אביב עומדות להגיע להסכם, שלא להשתמש בטכנולוגיה סינית, ביצירת רשת הסלולר של הדור החמישי.

בעיתון "ידיעות אחרונות" נאמר, כי "גילוי זה נחשב לשערורייה חדשה, שעשויה להשפיע על עומק היחסים בין ישראל לסין.

העיתונות הסינית נאלצה להזכיר ל"ישראל, "כי ערים סיניות כמו שנגחאי סיפקו מחסה ל -30,000 יהודים שנמלטו מגרמניה הנאצית, במלחמת העולם השנייה, ואילו" ישראל "מחזירה רעה תחת טובה, בכך שהיא משמשת  כ-"כלב אמריקני " נגד סין , בטכנולוגית הדור החמישי.

עיתונים סיניים שפרסמו מאמרם באנגלית, השתמשו בשפה פחות קשה כלפי "ישראל", אך הם הזהירו מפני פגיעה בשיתוף פעולה כלכלי, בגלל ההשתתפות האמריקאית במכרז הדור החמישי, מכיוון שהוא עשוי להשפיע על הפעילות הכלכלית, הסחר וההשקעה בין שתי המדינות, מכיוון שסין עשויה לפעול בזהירות רבה יותר, במהלך הסחר או השקעה בישראל , בעקבות דיווחים על מזכר הבנות אמריקני-ישראלי שמדיר את סין.

העיתון ציין כי "מכרזים לרשתות 5G, הוצגו בישראל לפני כשנה. טכנולוגיה זו תאפשר תקשורת סלולרית מהירה משמעותית, ותשמש תשתית לתחבורה עצמאית, ערים חכמות, ובריאות דיגיטלית בעניינים רפואיים . נכון לעכשיו, תאריך היעד להפעלת הרשת הוא 2021, ומתאריך זה, כנראה ייקח חמש שנים כדי להיות מבצעי לחלוטין. "

חוסר שביעות רצון סיני ביחסים עם ישראל, נגרם גם לאור החדירה ההולכת וגוברת של ישראל באסיה, לאחר מה שנחשף על ידי העיתון "ידיעות אחרונות" כי " משרד החוץ הישראלי, יחתום ביום חמישי, על שורה של הסכמים כלכליים ומסחריים, עם מדינות אסיה, על ידי קיום אירוע שנקרא " יום אסיה הפסיפיק " בו יתארח שר החוץ. גבי אשכנזי, יחד עם אחד עשר השגרירים באסיה, ויחתום איתם על שורה של הסכמים. "

על פי העיתון, "אסיה היא מנוע הצמיחה העיקרי בעולם. המומחים הישראלים מאמינים שהוא יסייע להציל את הכלכלה מהמשבר העמוק, כפי שהיה בשנת 2008, אז אסיה היתה אחראית על יותר מ -50 אחוז מהתמ"ג העולמי, ועל פי הערכות הפורום."

בכלכלה העולמית, עד שנת 2030, אסיה תהיה אחראית ל -60 אחוז מהצמיחה העולמית,וישראל עוקבת אחריה מקרוב.

China's Technology: 5G Networks are ready for global commercialization

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה