ראש המוסד הישראלי באמירויות. "תופר" את חוזה השלום המתוכנן

אמנם כבר לפני כמה ימים הודיעו ישראל ואיחוד האמירויות מהמפרץ על נרמול היחסים ביניהם ועל הכנת חוזה שלום בין 2 המדינות שיחתם בהמשך . האמירויות הדגישו כי ישראל התחייבה בפניהם כי תעצור את תהליך סיפוח שטחי יהודה ושומרון שהחלה בו בהסכמה אמריקאית, וכי הסכמה זאת בבסיס חוזה השלום בין 2 המדינות . ישראל לעומתה הדגישה כי עצירת הסיפוח הוא זמני וכי הנושא ידון בעתיד וישראל תחליט עצמאית כיצד להתקדם בנושא זה.

מה האמת ? כל צד מדבר לאזרחיו ומתבטא בהתאם לאינטרסים הפוליטיים שלו, לכן כל צד מצהיר מה שהוא רוצה שבחזית הפנים שלו ישמעו. והאמת ? כנראה כמו תמיד – איפה שהוא באמצע. 2 המדינות  "מתחמנות" את דעת הקהל הפנימית שלהן.

המוסד לא בחן את צורכי הגידול בכ"א מול המשימות שהם אמורים לבצע ...

סוכנות הידיעות הרשמית של איחוד האמירויות דיווחה בגלוי כי היועץ לביטחון לאומי באיחוד האמירויות, שיח' טחנון בן זאיד א-נהיאן, נועד היום עם ראש המוסד, יוסי כהן ושיבח אותו על תפקידו בקידום הסכם השלום בין המדינות.

לפי הדיווח, השניים דנו באפשרויות לשיתוף פעולה ביטחוני, בהתפתחויות האזוריות ובסוגיות "בעלות עניין משותף" כדוגמת המאבק בקורונה. כמו כן, הם דנו בדרכים לקדם את הסכם השלום בין המדינות, כאשר סוכנות הידיעות הדגישה כי "הוא עצר את הסיפוח של אדמות פלסטיניות". (קרדיט:ערוץ מבט עולמי)

כזכור אתמול התפרסמה ברשתות החברתיות תמונה בו נראה המטוס שלקח עימו מישראל את ראש המוסד והביא אותו לפגישה נשוא כתבה זאת באמירויות כשהוא חוצה את התחום האווירי הסעודי בסמכות וברשות.

 

כתיבת תגובה