האם אותר בונקר תת קרקעי באזור הפיצוץ בנמל ביירות? הסבר מושכל ותמונות

כתבת sky news הציגה " פתח של בונקר" באזור הפיצוץ בביירות.

משידור כתבה זאת החלו כל "השדים" לצאת החוצה בתאוריות קונספירציה צבעוניות.

האמנם לפנינו בונקר צבאי שאולי אחסן מערכות נשק ותחמושת "מיוחדים" של החיזבאללה?

הפרשן הצבאי של האתר נציב נט בחן את הנתונים ולהלן הסברו בצרוף תמונות:

כבר לפני כמה ימים שהגיעו סרטונים מהמקום היה נראה שהיה מבנה מבטון מתחת למחסן שהתפוצץ.

אם תקשיבו לכתבת היא מדברת על chambers שזה חללים/תאים בתת קרקע ולא מזכירה בונקרים. מי שעשה את החיבור זה sigal בטוויטר.

אבל מי שיודע איך עובדת מערכת סילו המאחסנות גרעינים, כמו זו שהייתה בנמל ביירות, וזו הייתה מהגדולות, יודע שבכל סילו יש מערכת של חדרים בתת קרקע שאליה מוזרמים גרעיני החיטה או התירס מהאניה ומשם במעלית כפות לגובה הסילו וחלוקה לתאים השונים. האולם התת קרקעי נקרא pit ובהחלט יכול להיות שימצאו בו ניצולים/גופות.

חפירת מנהרה ורשת של חזבאללה מאופיינת בעומקים של 20-30 מטרים שמטרתה להגן מפני תקיפות חיל האוויר. עומקים כאלה לא נראים בסרט וחפירה שלהם בצמוד לים היא אירוע הנדסי מורכב ושונה מחפירות בדאחייה בגלל צורך להתמודד עם גובה פני הים.

סילו- תרשים:

אזור התת קרקע הסילו גרעינים:

אפשר להביא עוד תמונות, כולן נראות כמו ״בונקר״…

הסיכוי לניצולים גם במערכת התת קרקע הוא קלוש לאור אופי הפיצוץ המאפיין פצצות דלק אויר. הפיצוץ שואב את כל החמצן סביבו לטובת האש כולל מתוך חללים והריאות של אנשים. את אפקט היניקה המדהים הזה ניתן לראות היטב במכולות של הנמל, שהפוך מפיצוץ רגיל בו צפויות להיקרע או לעוף, הן כולם ״בוואקום״ וקרסו פנימה.

בקשר לפיצוץ של מאגר הניטראט: באופן פרדוקסלי אני מעריך שככל שהכבאים עסקו בכיבוי האש במחסן שפרצה בחומרים אחרים (זיקוקים?) המים שהותזו פנימה העצימו וליבו את האסון הקרב. הניטראט מתפרק במים, המתזים יצרו עננות של מים שהוסיפו חמצן לאירוע.

ניטראט מייצר בעצמו את החמצן הדרוש לו לבעירה במהלך ההתפרקות, רק מים שיצננו אותו יכולים לטפל בזה. כל אופציות כיבוי אחרות לא יחנקו את החמצן. לכן לא הייתה ברירה אלא מים.

מעניין לקרוא את הנהלים הנדרשים לאחסון ניטראט. נראה שבנמל ביירות הפרו כל כלל אפשרי…

הנהלים:

 

 

כתיבת תגובה