האם רוסיה העבירה מערכות הגנה אווירית מתקדמות ללוב?

לפי ניטור רדאר ומשגרי טילים,אנליסטים טוענים כי ייתכן שרוסיה העבירה טילי הגנה אווירית מתקדמים ללוב, מה שיגדיל את השפעתה של מוסקבה שם, ויכול לשנות את "כללי משחק", במיוחד נגד טורקיה, על פי דו"ח  שפרסם כתב העת "פורבס".

ידיעות אלה הגיעו, לאחר גילוי תצלום אווירי של משגרי טילים ורדאר , הדומים לאלה ששימשו במערכות ההגנה האווירית "S-300" ו- "S-400", שסופקו לטורקיה, הנלחמת לצד ממשלת ההסכם הלאומי, נגד כוחותיו של חפטר, שנתמך על ידי מוסקבה.

במדיה החברתית, העוקבת אחר התפתחויות בסכסוך הלובי, פורסמו תמונות המראות מכ"ם ומשגרי טילים גדולים שהונחו אנכית, בסמוך לאזור ראס אלאנוף, במזרח המדינה.

יתכן שהחלקים הללו, אכן הם טילי S-300 או S-400, כך דווח ב-"פורבס".

יחסי הכוחות בסכסוך הלובי נוטים לטובת רוסיה ובעלי בריתה נגד טורקיה והכוחות התומכים בה.

באשר ל"אירוניה המצחיקה ", על פי תיאורו של פורבס, מערכות ה- S-400 המתקדמות, שאולי פרסה רוסיה בלוב , הם אותם כלי נשק שמכרה לטורקיה, והיא אותה עסקה שגרמה לוושינגטון לבטל את מכירת מטוסי ה- F-35 לאנקרה, בגלל החשד שיתכן שמוסקבה תאסוף מידע על יכולותיהם של מטוסים אלה עם חיישני המערכות המתקדמות הללו.

בדו"ח פורבס נאמר כי נוכחותם של שכירי חרב ולוחמים של הגנרל חפטר, לא הצליחו להתגבר על המל"טים הטורקיים, שהתגברו בזמן האחרון,שלא הצליחו ליירט אותם באמצעות מערכות ההגנה האוויריות, שגם הן מתוצרת רוסית, אולם פריסת מערכות הגנה אוויריות מודרניות (S-300 או S-400) עשויה "להכשיל" פעולות אוויריות טורקיות, כך על פי הדו"ח.

מוסקבה חיזקה את השפעתה בלוב, באמצעות שכירי חרב מקבוצת "ווגנר" ,ועל ידי העברת מטוסי קרב לשם מסוריה.

פיקוד הצבא האמריקני באפריקה, "AFRICOM", אמר לפני מספר שבועות, כי יש לו עדויות ברורות לכך, שלוחמים מקבוצת " ווגנר " הטמינו מוקשים ומטעני חבלה, בעיר הבירה הלובית, טריפולי, ובסביבתה.

בחודש מאי האחרון פרסם AFRICOM – פיקוד אפריקה בצבא ארה"ב דו"ח על נוכחותם של לפחות 14 מטוסי מיג -29, ומטוסי 24 su, שעברו מסוריה ללוב, מה גם שסמלי המטוסים היו מכוסים, כדי להסתיר את מקורם.

ביום שלישי האחרון גינתה ארצות הברית, את כל ההתערבויות הצבאיות הזרות בלוב, כולל השימוש בשכירי חרב וקבלנים צבאיים, ואמרה כי הלובים עצמם הם אלו שצריכים לבנות מחדש מדינה מאוחדת.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, הזהיר כי יש "רמות חסרות תקדים" של התערבות זרה ושכירי חרב בלוב.

رصد رادار وأنابيب صواريخ

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה