ראש העיר לוטון שבאנגליה התפטר לאחר שצולם משתתף במסיבת גן וללא מסכה

ראש העיר לוטון שבאנגליה, טאהיר מאליק, התפטר היום מתפקידו אחרי שתועד כשהוא משתתף במסיבת גן וללא מסכה על הפנים, וזאת בניגוד להגבלות הרשמיות למאבק בנגיף הקורונה.

בהתאם להנחיות הממשלתיות שתקפות מאז 1 ביוני, נאסר על מפגש של יותר משישה אנשים בשטח פתוח, ועליהם לשמור על מרחק של שני מטרים או מטר אחד אם הם עוטים כיסוי פנים.

אולם צילומים הראו את מאליק משתתף במסיבת גן עם כתריסר בני אדם נוספים ב-21 ביולי, ימים ספורים אחרי שהממשלה הזהירה כי לוטון עלולה לעמוד בפני סגר בשל עלייה במספר מקרי ההידבקות. אף אחד מהנוכחים, בהם עוד שני חברי המועצה העירונית, לא נראה עם כיסוי על פניו, וגם המסכה של מאליק הייתה תלויה מתחת לצווארו.

לאחר הפרסום, הביע מאליק את צערו על התנהלותו וטען כי הוא חשב שהאירוע מתנהל על פי ההנחיות. היום הוא הודיע על התפטרותו מהתפקיד, עוד לפני שהחקירה המשמעתית בעניינו תסתיים. המחליף ימונה בישיבת המועצה שתתקיים ב-29 בספטמבר.

"אין תירוץ למה שעשיתי, הייתי צריך לדעת טוב יותר ואני מקבל את האחריות המלאה על מעשיי", אמר. "למדתי לקח בעל ערך מכך, אבל אני מקווה שההשלכות של מעשיי ישמשו כתזכורת לתושבי לוטון לגבי החשיבות של ציות להנחיות של הקוביד-19 כי מדובר באיום ממשי ורציני".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

כתיבת תגובה