רשת מנהרות נרחבת ליד גבול סוריה-עיראק משמשות להסתרת טילים איראנים

המיליציות האיראניות חידשו חפירת והרחבת מנהרות באזורים הכפריים המזרחיים של נפת דיר א-זור, מהעיר אל-מאיידיין לעיר אלבוקמל הסמוכה לגבול סוריה-עיראק.

מקור מתוך העיר אלבוקמל, שהעדיף שלא להזדהות, אמר לרשת החדשות הסורית – אוריינט נט כי מרבית המנהרות נחפרו עוד בתקופת שליטת דאעש באזור, עם כמה מנהרות חדשות שנחפרו על ידי מיליציות איראניות שלא היו קיימות בעידן דאעש.

חדרי מבצעים.
המקור הוסיף: "יש כמה מנהרות שלא היו קשורות אחת לשניה, אך המיליציות קישרו את המנהרות האלה ביניהן, מכיוון שהן היו תחת מעקב הקואליציה הבין לאומית שידעו את מיקומן במדוייק .כמו כן הם שינו את היעוד של כמה כמה אתרים. והפכו אותן למחסנים וחדרי וחדרי מבצעים.

הוא הדגיש כי חלק מהמנהרות המקשרות בין סוריה ועיראק הורחבו והפכו לעבירות אפילו למכוניות גדולות כך שתוכלו שניתן לוותר על מעבר הגבול היבשתי הרישמי להעברת נשק ותחמושת הרחק מעיני מטוסי המודיעין של הקואליציה הבין לאומית .
דובר רשת עין אל-פוראט העוקב אחר ההתבססות האיראנית  בסוריה ובעיראק, אמג'ד אל-סארי, אמר ל-"אוריינט נט" כי המיליציות האיראניות עוקבות אחר מנהרות  "דאעש" בזמן שחופרים אותן  על מנת לא להיקלע לתקיפות הקואליציה על אותן מנהרות .


הוא הוסיף כי המיליציות האיראניות מנסות להגן על עצמן על ידי ניצול המנהרות הללו ומשתדלים לא לחשוף אותן בפני האנשים, ומי שנכנס למנהרות הללו הם רק אנשים ספציפיים. יש כלי נשק ספציפיים שנכנסים מעיראק, במיוחד טילים, וכדי שמידע על כלי הנשק והטילים שמעבירים אותם לאזור ,על מנת לבצע פעולות צבאיות – לא ידלוף , אזיי המיליציות חופרות מנהרות ומשתמשות בהן להסוואת פעולותיהן.

הוא ציין שיש מנהרות בגבול סוריה-עיראק ואפילו בתוך עירק ואף אחד לא מצליח לגשת אליהן. למנהרות אלה יכולות להיכנס מכוניות וכלי רכב השייכים למיליציות, הרחק מהמוצב השולט של מעבר הגבול אל-קאים המרוחק ממנו כ- 2-3 ק"מ. יש יותר מחניון תת-קרקעי אליו מובילים מנהרות גדולות שדרכן נכנסים כלי רכב ואורכן מוערך ביותר מקילומטר, ואזור זה נחשב "צבאי" וקשה לגשת אליו.

הוא ציין את קיומם של מנהרות שהיו קיימות במהלך שליטת דאעש, אולם המחסנים העיקריים שונו, הורחבו ושודרגו וחלקן אף הפך לחדרי מבצעים , ומקומות מפגש עם אישים בכירים  או למרות ביצוע פעילות צבאית , אך רובן משמשים  כמחסנים לכלי נשק ספציפיים המגיעים מעיראק.
להערכת המקור, אין לאנשי משטר אסד כל סמכות להתערב בעבודת המיליציות  וכי יש גישה רק לאישים סורים הידועים כנאמנים למשמרות המהפכה האיראנים והם אלו המספקים את הציוד ההנדסי הנדרש לעבודות תשתית שהם מבצעים באזור .

ראוי לציין כי המיליציות האיראניות סופגות תקיפות אוויריות בלתי פוסקות  של מטוסי קרב ישראליים ומהקואליציה הבין לאומית בהובלת ארצות הברית. אותן פקיפות אוויריות מכוונות נגד אתרים אסטרטגיים חשובים, במיוחד באזורים הכפריים של העיר אלבוקמל, הנמצאת ליד  גבול עיראק ממזרח לדיר אל-זור.

إيران إنسايدر | سوريا.. صحيفة إسرائيلية تكشف تفاصيل جديدة عن قاعدة ...
שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, הודיע ​​כי ארצות הברית הכינה הסכם גרעיני חדש עם איראן שיכלול גם נורמליזציה של היחסים עמה אך זה תלוי בכך שהשלטונות האיראניים יעמדו בדרישות שקבעה וושינגטון.

סעיף 7 בתנאי פומפאו קובע את נסיגת כל הכוחות, המצויים תחת פיקוד איראני, מסוריה. ארצות הברית של אמריקה מנסה לאכוף את תנאיו של פומפאו בכוח, ובמיוחד את הסעיפים השישי והשביעי בנוגע לנוכחותן של מיליציות איראניות בעיראק ובסוריה, שם ראו המשקיפים כי הריגתו של קאסים סולימאני הייתה חלק מהצעדים האמריקניים להכריח את איראן להחיל את תנאי פומפאו.

כתיבת תגובה