תוכנת הריגול "פגאסוס" של חברת NSO הישראלית: קורבן נוסף

פרשה נוספת המיוחסת לתוכנת הריגול פגאסוס של חברת NSO הישראלית: תחקיר חדש חושף כי בישוף קתולי בכיר מטוגו היה בין מתנגדי המשטר במדינה האפריקאית שהתוכנה הופעלה נגד מכשירי הטלפון שלהם.

לפי התחקיר של הגרדיאן הבריטי והלה מונד הצרפתי, הבישוף בנואה אלוונו היה אחד משישה אזרחים של טוגו שקיבלו בשנה שעברה התראה מחברת ווטסאפ כי הטלפונים הניידים שלהם היוו יעד לחדירה של תוכנית הריגול השנויה במחלוקת.

אלוונו אישר כי הוא קיבל עדכון לגבי הפריצה למכשיר. "אין לי שום דבר להסתיר, אבל ברור שתוכנה כזו היא סכנה לחירויות שלנו ולדמוקרטיה שלנו", אמר הבישוף הקתולי והוסיף כי "החובה שלנו היא לומר בפומבי גם את האמיתות הבלתי נוחות".

בין היעדים האחרים נמצאים אישים שידועים בביקורתם על הנשיא פאורה גנאסינגבה ששולט מאז 2005, בהם השר לשעבר אליוט אוהין וריימונד האונדיו, מקורב לאחד הפוליטיקאים המובילים באופוזיציה. הכומר פייר שאנל אפוגנון, שעומד בראש ארגון "תקווה לטוגו", אמר כי הוא המום וכי "זו הפרה של החירויות של האזרחים".

ב-NSO מסרו בתגובה לתחקיר כי הלקוחות "מחויבים בהסכם להשתמש בתוכנה רק נגד טרוריסטים ופושעים". "אם יהיה צורך בחקירה, NSO תבצע אחת כזו במסגרת התהליכים שלנו לשמירה על זכויות אדם", נאמר בהודעה. "אנחנו גאים בתרומה של הטכנולוגיה שלנו במאבק בטרור ובפשיעה חמורה ברחבי העולם ובתפקיד שלנו לסייע לממשלות להציל חיים".

עם הקדמה הטכנולוגית, באה האחריות המוסרית - המכון הישראלי לדמוקרטיה

 

כתיבת תגובה