משבר האנרגיה בלבנון -מדומה ונוצר בעקבות גניבות נרחבות של החיזבאללה

כאשר מפלגת איראן הלבנונית, או בשמה המוכר – "חיזבאללה", מציעה לממשלת לבנון לייבא נפט מאיראן, הבעיה בלבנון אינה קשורה למחסור באספקת נפט.

מזכ"ל החיזבאללה אמר בחודש שעבר כי חוק "קיסר" האמריקאי  אינו מכוון  לפגוע רק בסוריה, אלא גם בלבנון, דבר שהוכחש נמרצות על ידי שגרירות ארה"ב בלבנון.

למעשה, לבנון לא סובלת ממשבר נפט, מכיוון שהיא מקבלת נפט מאלג'יריה במחירים טובים.

לבנון מייבאת 73 אלף חביות סולר ליום, ובין ספקי הנפט הגדולים ביותר ללבנון בשנת 2019 הייתה ארה"ב וכווית ששלחה החודש 7 מכליות עמוסות נפט ללבנון, בנוסף למכלית של חברת הנפט הבריטית  ומכלית נפט מאיטליה.

המשבר בלבנון הוא ניהול כושל ושחיתות בנוסף לגניבת הנפט הלבנוני ושליחתו לסוריה באמצעות גורמי חיזבאללה המרוויחים הון תועפות מפעולות תיווך אלו.

גורמים בלבנון ניסו לקשר את משבר החשמל בלבנון למשבר הנפט, שם אמרה הממשלה כי המשבר בא בעקבות העיכוב במשלוח נפט מאלג'יריה, דבר שאינו תואם את המציאות .

המצב בעבר היה שלבנון הייתה תלויה ברכישת חשמל מסוריה, אך לאור משבר האנרגיה הקשה שעבר על סוריה הוקם בלבנון  שוק גנרטורים פרטי, שהאינטרס שלהם  הברור היה שתאגיד החשמל של לבנון ינתק את החשמל לכמה שיותר צרכנים כך שהם יוכלו למכור חשמל באופן פרטי.

בנוסף ,לאור משבר האנרגיה בסוריה , גונב החיזבאללה את הנפט הלבנוני ושולח אותו לסוריה הסובל ממחסור בחשמל ובנפט במחיר מופקע.

משבר החשמל בלבנון אינו חדש, לבנון סובלת, מאז ומתמיד, ממחסור בחשמל, וכעת המצב הדרד עוד יותר עם הפסקת אספקת החשמל מסוריה וגניבת הנפט הלבנוני.

Lebanon swings between humor and tragedy as economy crumbles ...

כתיבת תגובה