שר בניו זילנד הודח על רקע מעורבות ביחסים בהסכמה עם עובדת לשעבר

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, הדיחה את השר לענייני קשרים ובטיחות במקומות העבודה, איאן ליס-גלאוויי, אחרי שהיה מעורב במערכת יחסים רומנטית בהסכמה עם עובדת לשעבר.

ארדרן סיפרה כי אמש היא שוחחה עם ליס-גלאוויי (41), נשוי ואב לשלושה, אחרי שקיבלה מידע על כך שניהל רומן "בלתי ראוי" עם עובדת לשעבר באחת מסוכנויות המשרד. לאחר שהוא אישר בפניה כי את הפרטים על הרומן שנמשך שנה, היא הבהירה לו שאינו יכול להמשיך בתפקידו. כמו כן, הוחלט שהוא יעזוב את הפרלמנט אחרי 12 שנה ולא יתמודד בבחירות הכלליות ב-19 בספטמבר.

"מדובר בשר לענייני קשרי עבודה ובטיחות, ואני מצפה שההתנהגות פה תהיה ראויה", אמרה ארדרן. "הוא לא הפגין את ההתנהגות שאני מצפה משר שממונה על קביעת נהלים ותרבות במקומות העבודה".

ליס-גלאוויי הודה כי ההדחה מוצדקת. "פעלתי באופן בלתי ראוי לחלוטין בתפקיד שלי ואני לא יכול להמשיך בתור שר", אמר. הוא הוסיף כי הוא התנצל "בפני משפחתי על שאכזבתי אותם ובפני כל מי שנפגע ממעשיי".

המידע על הרומן הגיע ממנהיגת המפלגה הלאומית ומנהיגת האופוזיציה, ג'ודית קולינס, שטענה כי היא קיבלה את הטיפ מגורם אלמוני אולם החליטה שלא לנצל זאת למטרות פוליטיות והעבירה את הפרטים ישירות לארדרן. מוקדם יותר השבוע התפטר גם חבר הפרלמנט מהמפלגה הלאומית, אנדרו פאלון, אחרי שנטען כי הוא שלח צילומי עירום לנשים ללא הסכמתן.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

Auckland city tour , New Zealand in Ultra 4K - YouTube

 

כתיבת תגובה