עוד מכה כלכלית:הבנק המרכזי בטנזניה נסגר באשמת הלבנת כספים לחיזבאללה.

רק לאחרונה התפרסמו כתבות רבות באמצעי התקשורת בעולם אודות קשיים כלכליים ממנו נאנק החיזבאללה עקב הקטנת הסיוע האירני הישיר אליו ובגלל העלות הכבדה של המלחמה בסוריה.

על פי מה שהתפרסם אירן מסייעת לחיזבאללה ,באופן ישיר, ב-600 מיליון דולר לשנה וכי השנה רוב הכסף הגיע מהכספים שנשיא ארה"ב לשעבר, אובמה ,הפשיר לטובת האירנים במסגרת החתימה על הסכם הגרעין . ברור היה לאובמה כי כסף זה הולך למימון רצח עם בסוריה ופעולות טרור חובקות עולם אך העדיף,משיקוליו הוא , להתעלם ממעשי הפשע והרצח המאסיביים  של אימפריית הסמים של החיזבאללה , ולהעביר את הכספים שהוקפאו.

כדי להגדיל את הכנסותיו עוסק החיזבאללה ,למחייתו , בייצור ושיווק סמים קשים ,תרופות מזויפות והלבנת כספים עבור ארגוני פשע ברחבי העולם . 

כוח משימה כלכלי מיוחד של מדינות המערב, בראשות האמריקאים,עוקב כבר שנים אחרי נתיב הכסף על מנת לאתר פעולות טרור ופשע הנלווים לכסף זה . 

בהתפתחות מפתיעה נודע כי הבנק הגדול ביותר בטנזניה – " הבנק הפדרלי למזרח התיכון" – FBME   נסגר באשמת מימון טרור והלבנת כספים עבור החיזבאללה הלבנוני . 

אין ספק כי ידה הארוכה של ארה"ב במעשה וכי רק לחץ מדיני וכלכלי כבד שלה על המדינה האפריקאית הנחשלת , שהיה לה הרבה מאוד מה להפסיד אלמלא לא צייתה להוראה האמריקאית לסגור את הבנק.

אט אט חש החיזבאללה איך מתהדקת עניבת החנק הכלכלי סביב צווארו,וזאת אחרי שארה"ב הטילה על הארגון סבב סנקציות חדש עקב האשמות דוחות . 

 

 

 

 

כתיבת תגובה