ארגון בינלאומי מזהיר מפני מותם של ילדים בלבנון ברעב עד סוף השנה

בהצהרה מדאיגה מאוד על תנאי המחיה המידרדרים בלבנון הזהיר הארגון – "להציל את הילדים" –  “أنقذوا الأطفال” כי למיליון איש באזור ביירות אין מספיק כסף להבטיח אוכל, יותר ממחציתם ילדים המאוימים מרעב בעקבות המשבר הכלכלי המתמשך בלבנון.

Yara aka fi yiwa fyade- Save the Children - BBC News Hausa

 

ארגון צדקה בין לאומי התומך בכ-מליון תושבים בלבנון מזהיר ומשגר איגרת דחופה לממשלת לבנון.

" קרוב למיליון בני אדם בביירות על סף רעב וכבר לא יכולים להרשות לעצמם מצרכים בסיסיים. ילדים עשויים לרעוב למוות עוד השנה "

כך מדווח היום (רביעי) הארגון הבין לאומי SAFE THE CHILDREN..

מהארגון נמסר כי 910,000 איש הנתמכים על ידנו יותר ממחציתם ילדים, באזור ביירות רבתי , הם כבר אינם אוכלים כמויות בסיסיות המתבקשות , בגלל המשבר הכלכלי במדינה.

" לצערנו נתחיל לראות ילדים מתים מרעב עוד לפני סוף השנה". כך מזהיר ג'אד סקר, ממלא מקום מנהל הארגון במדינה של "הצלת הילדים בלבנון".

כלכלת לבנון קרסה בחודשים האחרונים, כאשר המטבע המקומי איבד 80 אחוז מערכו, עסקים נסגרים בהמוניהם והעוני זינק באותו שיעור מדאיג כמו נתוניי האבטלה.

המשבר הזה פוגע ולא פוסח על אף אחד מהאזרחים ,כולם נפגעים – משפחות לבנוניות, פליטים פלסטינים וסורים כאחד, אמר סאקר.

ארגון הצדקה דיווח על עשרות מקריי מצוקה ביניהם מקרה בולט ומזעזע של אם סורית, צעירה מדרום לבנון,אשר שלחה את ביתה בת התשע לכביש המהיר לנסות ולמכור את גופה כדי שאחיה ובניי משפחתה לא ירעבו למוות.

בלבנון מתארחים כמיליון וחצי פליטים סורים, כשמיליון רשומים באו"ם. הממשלה מעריכה גם את נוכחותם של יותר מ 174,000 פליטים פלסטינים בלבנון, בעוד שהערכות לא רשמיות מצביעות על כך שמספרם קרוב ל 500,000.

ראוי לציין כי הנרייטה פור, מנכ"לית הארגון אישרה באחת מהצהרותיה לאחרונה כי עברו "שבעה חודשים מאז דווח על המקרה הראשון של הקורונה, ויותר ויותר מתברר שההשלכות של המגיפה גורמות יותר נזק לילדים מאשר המחלה עצמה."

"העוני במשקי הבית וחוסר הביטחון במזון עלו, ושירותי התזונה הבסיסיים ושרשראות האספקה ​​הופרעו", הוסיפה. מחירי המזון עלו. והתוצאה –  איכות המזון הניתן לילדים יורדת .

منظمة دولية تحذر من موت صغار السن في لبنان جوعا

קרדיט : מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה