בכיר לבנוני מזהיר את החיזבאללה: תקיפת ישראל זה בניגוד לאינטרסים שלכם

קצין בכיר ,לשעבר בצבא לבנון , אל"מ חאלד חמדה מזהיר בראיון לרשת אל ערביה את החיזבאללה מלעשות את השגיאה שתשנה את כל המשוואות באזור , מבלי שתהיה להם אפשרות לחזור למצבם הראשוני, אם יתקפו את ישראל וכתוצאה מכך יתפתח עימות בקנה מידה מורחב.

הבכיר הלבנוני אומר כדלקמן:

"תנועת חיזבאללה בדרום לבנון נמצאת כעת בתוך מסגרת מסוכנת ונדרשת לזהירות גבוהה ביותר, מפני שלהתחיל לשנות את נוסחאות המשוואה הקיימות באזור באמצעות תקיפה צבאית שעשויה לסכן את המשך קיומה כאשר הלולאה סגורה היא עלולה לערער את יציבות האזור בחישוב אחד מוטעה ודרום לבנון עשויה להפוך לשדה קרב שמוכן לתקיפה צבאית ישראלית נרחבת לא כזאת קלאסית ונוחה לחיזבאללה ובטח שלא דומה למלחמת 2006. על החיזבאללה לדעת כי זו תהיה תחילתה של נוסחת יציבות בינלאומית חדשה".

"ואולי זו תהיה ההזדמנות בחזית דרום לבנון לה מצפים האמריקאים למשימתם של שומרי השלום הבינלאומיים – "יוניפי"ל", מובן שהממשל האמריקאי דורש את אכיפת הכחולים, מבחינת התפקיד שהוא אינו ממלא כרגע באזור מדרום לליטאני,ידוע שהחיזבאללה צובר ומאחסן אמצעי לחימה אדירים ונערך לקראת עימות צבאי עם ישראל.

מה שעוברת לבנון בימים אלה אינם לטובת חיזבאללה היא לא תצליח לשנות אסטרטגיה מכיוון שיש הסכמה אירופאית ובינלאומית רחבה כי התפקיד האזורי של חיזבאללה מהווה אבן נגף להמשך היציבות בלבנון. "

הערכות: בעקבות מידע מודיעיני התרעתי נחוש טראמפ להכניע את החיזבאללה ...

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה