האם הגולן תהיה חזית לחימה?האם תגובה אסטרטגית הסורית בדרך?

לא הייתי מייחס חשיבות מיוחדת לעוד כתבה עיתונאית שכותרתה הצעקנית אומרת כך:

"هل يكون الجولان محور الحرب القادمة بين حزب الله و”إسرائيل” .. والرد السوري في الأيام المقبلة “استراتيجي”؟ " – האם הגולן יהיה חזית הלחימה הבאה בין ישראל לחיזבאללה? האם תהיה תשובה אסטרטגית סורית לתקיפות הישראליות  בשטחה? "

אלמלא זהות כותב המאמר – عبد الباري عطوان – עבד אלבארי אטואן.

אטואן,מבכירי העיתונאים בעולם הערבי,העורך לשעבר של העיתון האנגלי בלשון הערבית – אלקודס אלערבי וכיום עורך העיתון אלראי אלעם ,נחשב לבעל מקורות מידע וקשרים מעולים והמידע שמגיע דרכו נהנה מרמות אמינות גבוהות.

לאחר קריאת המאמר האחרון שפרסם תהיתי האם יש לקרוא את הנאמר בלויית סימני שאלה ב…סימני קריאה ?

במאמר הוא מציין את הנאמר בעיתונות העולמית בזמן האחרון כי אפשר ומלחמה בין ישראל והחיזבאללה הוא עניין של זמן וכי אפשר  והמלחמה תהיה גם בחזית הגולן.

הוא גם מעריך שאם החיזבאללה וישראל ילחמו ביניהם החמס יפתח אף הוא במטחי טילים כבדים לעבר ישראל מה שלא יאפשר לה להתגונן בו זמנית הן נגד המטחים הכבדים ביותר,המבטאים ביותר מ-1000 טילים ביום, של החיזבאללה והן נגד מטחי החמס.

אלא שבסיום מאמרו הוא רומז לכל מדינות ערב כי אם הם יתאחדו יחד עם החיזבאללה במלחמתו נגד ישראל במה שהוא קורא " האמא והאבא של כל מלחמות הערבים ביהודים " שתהיה גם המלחמה האחרונה ביניהם (כי הם יצליחו להכריע את ישראל), יביא לידי סיום את כל מלחמות המוסלמים בינם לבין עצמם ,יאחד אותם ,ויסיים את הבעיה הפלשתינית . ימים יגידו.

הערות ברקע הכתבה:

*- זאת הפעם הראשונה שאני רואה "הצעה"  ממוסלמי סוני כל כך בכיר בעולם הערבי לעולם הערבי לפתוח במלחמה כוללת נגד ישראל יחד עם העולם השיעי כדי לפתור בעיות אתניות.

*- קשה לחשוב שהעולם הסוני יהיה מוכן לשכוח את מעשי הטבח האכזריים שהשיעים עשו בו רק כדי להלחם נגד ישראל. המשקעים כה מרים עד שיחלפו דורות עד שזה ישכח אם בכלל .

*- כשבכיר כמו עטואן מעלה אפשרות של מהלומה אסטרטגית סורית נגד ישראל ככל הנראה יש לו יותר מבדל מידע אודות משהו ההולך ומתרקם.

 

2

עטואן –  https://en.wikipedia.org/wiki/Abdel_Bari_Atwan

להלן תגובה של הקורא "קוד":

לגבי אמינותו של עבד אל-בארי עטואן: העורך הזה הוא תומך מובהק של ציר איראן-אילאם קיצוני וכו' ומפנטז לעתים על מלחמת עולם בציונים ובארה"ב. אתר ממר"י תיעד למשל את הזיותיו בשנת 2013:

ב-26.4.13, למחרת הודעתו של שר ההגנה האמריקאי צ'אק הייגל, כי המודיעין האמריקאי בטוח שמשטר אסד עשה שימוש בנשק כימי, פרסם עטואן מאמר שבו טען כי אנו נמצאים על סף מלחמה אזורית, ואולי אף מלחמת עולם, וכל שנותר לעשות הוא לחכות לשעת האפס. לדבריו, יתכן ומלחמה זו תוכננה כבר לפני מספר חודשים בין ארה"ב לבריטניה ובדומה לפלישה האמריקאית לעיראק ב-2003 גם הפעם עושה ארה"ב שימוש בתירוץ של נשק להשמדה המונית כדי להצדיק את המלחמה.
במהלך ביקורו של אובמה באזור, במרץ 2013, טען עטואן במאמריו שאובמה הגיע לאזור כ"איש מלחמה" ולא כאיש שלום".
ב-21.3.13, בתום היום הראשון לביקור הנשיא אובמה באזור, כתב עבד אל-בארי עטואן: "… ביקור אובמה באזור הוא של איש מלחמה, לא של איש שלום. הוא הגיע כדי להציתה ולסכם את פרטיה עם עמיתו הישראלי נתניהו…"

כעבור יום, במאמר שכותרתו "מסר של מלחמה מאובמה לאיראן", הסביר עטואן באריכות כי זהו ביקור שנועד להכשיר את הקרקע למלחמה: "… כשאובמה נפגש עם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, פעמיים למשך שמונה שעות, וכשהוא נסע ישירות מנמל התעופה לכיפת ברזל שנבנתה בסיוע כספי וטכני אמריקאי, שזה אינו ביקור נימוסים או לצורך תיירות מדינית, ולא ייתכן שהמטרה היא להקשיב למנהיגים, כפי שטענו הדוברים הרשמיים האמריקאים מאז תחילת הביקור…" …
"לאור כל זאת, איני מוציא מכלל אפשרות שהמלחמה באזור נמצאת בפתח… מצב הקיפאון בזירה הסורית או בנושא הגרעין האיראני אינו יכול להימשך. יש צורך בהכרעה… החודשים הקרובים יהיו קשים מאוד ושנת 2013 עשויה להיכנס להיסטוריה כשנת ההכרעה הצבאית באזור המזה"ת."

http://www.memri.org.il/cgi-webaxy/sal/sal.pl?lang=he&ID=875141_memri&act=show&dbid=articles&dataid=3371

 

כתיבת תגובה