מבזקי חדשות ליום 22-7-2020. מתעדכן

*- וועדת המודיעין והביטחון של הפרלמנט הבריטי מודה בדו"ח כי היא לא מצאה שום עדות ל"התערבות רוסית "בהצבעה על הברקסיט. במקביל, מנסחי המסמך מאשימים את מוסקבה כי בכוונתה לפצל את בריטניה, ובניסיון "להשפיע" על משאל העם על עצמאותה של סקוטלנד , כך מדווח ה"דיילי טלגרף ".

*- מומחים מארה"ב שידרגו לאחרונה את מערכות מטוסי ה-F35 המתקדמים שנרכשו עבור חיל האוויר הישראלי . השדרוג בוצע בבסיס חיל האוויר הישראלי.

*- חבר דירקטוריון לשכת המסחר, התעשייה, המכרות והחקלאות האיראניים אמר כי איראן אמורה לפתוח משרד מסחרי בסין במטרה להתמקד בשיתוף פעולה של חברות ממשלתיות גדולות.

*-  שר הנפט האיראני – אין ולו מדינה אחת בעולם שמוכנה לעשות עסקים איתנו.

*- חיל הים היווני הכריז כוננות עליונה לאחר ששיירה גדולה של אניות מלחמה טורקיות נמצאות ליד גבולה הימי.

*- מפקד בכיר בחיזבאללה – השיח 'מוחמד קווטאראני, הגיע לפני מספר ימים לשדה התעופה הבינלאומי רפיק חרירי במטוס פרטי מבגדד, לאחר שגורש על בסיס החלטת ממשלת מוסטפא אל-קאזמי ללא כל הסברים פומביים מבגדד או מביירות.

*- דיווח לבנוני : מטוסי חיל האוויר הישראלי טסים מעל דרום לבנון. קולות מטוסי הקרב IAF שנשמעים כעת בדרום לבנון יימשכו כשלושה שבועות , במסגרת תמרון של חיל האוויר הישראלי.

*- ראש הממשלה החדש בעיראק הגיע לאיראן היום (שלישי), ביקורו הרשמי הראשון בחו"ל מאז נכנס לתפקידו לפני יותר מחודשיים, כך דווח בתקשורת האיראנית.

*- רוסיה נוקטת בצעדים להפחתת השפעתה של איראן בסוריה עם סיום מספר פעולות צבאיות גדולות בסוריה. היא רואה בנוכחות איראן מכשול לתוכנית המדינית והפוליטית שלה בסוריה ולמשטרו של אסד , ומוסיפה לחץ נוסף על איראן ועל צבאה בסוריה, למרות שבאופן קבוע ישראל תוקפת כוחות איראנים המסכנים את גבולותייה.

חאלד אל-חאמד,בכיר בהנהגת דיר אל-זור, אומר כי לארצות הברית, רוסיה וטורקיה יש הסכם משולש להפחתה בהדרגה של נוכחות איראן בסוריה עד אשר היא תיסוג, וזה יהיה תועלת אדירה לרוסיה. לדברי אל-חמאד זו רק ההתחלה.

*- השב״כ סיכל חולית חזית עממית שתכננה לבצע פיגועים בשומרון. חקירת שב"כ חשפה מעורבות איראן וחיזבאללה באימון ומימון הפעילות.

*- חימוש משוטט ישראלי שהופל מעל גבול ארמניה-אזרביג'ן.

תמונה

*- כתב רשת אלחדת' ואלערביה- התקיפה הישראלית אמש הקדימה תגובה איראנית צפויה בתגובה על הפיגוע בנתאנז. כמו כן הותקפו משגרי טילים ומחנות צבאיים וסוללות טילי נ'מ. בנוסף למטוסי הקרב השתתפו גם מסוקים שירו את הגרסה המוטסת של טילי התמוז המדוייקים מתוך שטח הגולן הישראלי.

*- הגנרל האיראני השני שנהרג,עפ'י הדיווחים, אמש בתקיפה בסוריה הוא – הגנרל תאמסין טבריזי – האחראי על אימון יחידת הטילים המבצעית בסוריה. מה שרומז איזה פעולת סיכול נעשתה אמש ומה מהות המסר שמאחורי. נשאר כרגע רק לאשר את מותם בפועל של 2 הגנרלים האיראנים.

*- מרכז המעקב הסורי מפרסם היום את תוצאת התקיפה הישראלית אמש בדמשק:

בתקיפת חיל האוויר הישראלי בדמשק אמש נהרגו חמישה איראנים המשתייכים למשמרות המהפכה / מילציות הקשורות לאיראן.

לפי הדיווחים נפצעו בתקיפה בנוסף עוד שבעה חיילים מצבא סוריה.

מרכז המעקב הסורי מאשר גם את יעדי התקיפה שפורסמו כאן בערוץ אתמול בינהם מטען איראני שהגיע לדמשק בימים האחרונים (אמל״ח) וחדר השליטה של מערך הנ״מ הסורי בדמשק. נוסיף ונעדכן שגם המרחב האווירי ברמת הגולן נסגר הבוקר עד לסוף חודש יולי.

*- סיסי עבר לאיומים על טורקיה – לא נשאר חסרי אונים אם העיר סירט תותקף .

*- סגירת המרחב האווירי מעל הגולן עד סוף החודש. חשש מתגובת נגד איראנית.

כתיבת תגובה