תמונות לוויין מאשרות: הפיצוץ מערבית לטהראן פגע בבסיס משמרות המהפכה

תמונות לוויין הראו כי הפיצוץ שאירע בבוקר יום שישי, 10 ביולי, באזור ג'המדרה, מערבית לטהראן, היה בבסיס חיל האוויר של משמרות המהפכה.

על פי הערוץ בשפה הפרסית של ה- BBC, התמונות שצילמה חברת הלוויין Planet Labs חמישה ימים לאחר הפיצוץ, מראים שרפות בשטח של 22,000 מ"ר, בע'רמדרה – غرمدره, מערבית לטהראן.

صور الأقمار الصناعية

הטלוויזיה האיראנית, באמצעות הערוץ "בטלגרם", אישרה, את התרחשותם של פיצוצים במערב טהראן, באזורים של ע'רמדרה – غرمدره והעיירה קודס, אולם בהמשך חזרה בה והכחישה שהיה פיצוץ כלשהו.

לאחר הפיצוץ, דיווחו כמה כלי תקשורת איראניים, כי הפסקות חשמל התרחשו באזורים במערב טהראן, כמו שחראר, ע'רמדרה והעיירה אל קודס (קאסר חסן חאן), מערבית לטהראן.

דיווחי חדשות אומרים, שאיראן העמידה את ההגנות האוויריות במצב כוננות, על פי הערוץ "Minoto Persian" ששודר מלונדון.

בעוד שהערוץ  של ה- BBC טוען, שהפיצוץ אירע בבסיס אווירי של משמרות המהפכה, דיווחים לא מאושרים אמרו כי הפיצוץ כוון למחסני הטילים של משמרות המהפכה, דרומית מערבית לטהראן.
אנליסטים איראנים אמרו ששמעו את קול הפיצוץ וראו עשן מיתמר מבסיס משמרות המהפכה בין ע'רמדרה לעיר אל קודס, מערבית לטהראן. בעוד שאחרים אמרו כי הפיצוץ כוון למחנה "אלחסן אל-מוג'טבה" – " الحسن المجتبى" של כוח קודס, של משמרות המהפכה, וזהותו המדויקת של האתר עדיין לא ידועה.

פיצוץ זה הגיע לאחר סדרת פיצוצים ותאונות "מסתוריות", שכללו מתקנים גרעיניים וצבאיים איראניים, שהחשובה שבהם הייתה פיצוץ בסיס הטילים "ח'ג'יר" ממזרח לטהראן, בסמוך לאתר הצבאי פרצ'ין, ב- 26 ביוני האחרון, כמו כן גם היה פיצוץ במתקן צנטריפוגות, להעשרת האורניום שבנתאנז שבאיספהאן ב -2 ביולי והייתה סברה שזה בוצע על ידי תקיפת מטוסים .

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה