המלכוד של חמאס באוהל הבדואי בסיני – סיפור לשבת

בתחילת השבוע כתבתי לכם על חיסולו של ג'בר אלקיק, קצין בדרגה המקבילה לאל"מ ברש"פ, הנמנה על הנהגת החזית העממית. אלקיק חוסל בירי מטווח אפס בשכונת תל אלסלטאן ברפיח(ע"פ חלק מהדיווחים גם נשחט) והחשודים במעשה הם פאדי ושאדי לבית משפחת אלצופי ובן משפחה נוסף.
הרקע לחיסול: אלקיק הוציא להורג את אביהם בשנות האינתיפאדה הראשונות בחשד לשת"פ עם ישראל.
וכמו שאומרים אצלנו – הדם לא הופך למים.

נקמת דם אחרי 30 שנה!

חמאס הוציאה צווי מעצר על ראשיהם של השלושה והנהגת החזית העממית דורשת "עין תחת עין" – גזר דין מוות.
מעניין היה לראות שגורמים רשמיים בחזית העממית טענו שכל נושא נקמות הדם באשר לחיסולי משת"פים כבר הוסדר וכי זוהי פעולת התנגדות לגיטימית – שלא ניתן לזכות בגינה בנקמת דם.

שלושת המבוקשים חוסים בצל משפחתם, משפחת אלצופי ברפיח וחמאס שביקשה להפעיל לחץ על המשפחה להסגרת השלושה החליטה לעצור 5 נשים מהמשפחה, דבר שהוציא את בני משפחת אלצופי, לפני יומיים להפגנת מחאה ברפיח.(מצורפות תמונות בהמשך ).

כאן המקום לציין שמשפחת אלצופי היא משפחה בדואית, הנחשבת לחלק משבט תראבין הגדול המשתרע על פני מספר מדינות. ואם אמקד את העניין לגאוגרפיה הרלוונטית לסיפורנו זה, הרי ששבט תראבין נחשב לשבט חזק מאוד בחצי האי סיני – הנושק לרצועת עזה, מדרום.

וכאן מגיע סיפורנו לתפנית מעניינת.

בחמאס כנראה לא צפו את הגיבוי שיקבלו אלצופי מהחבר'ה של תראבין מעבר לגבול.
ובינינו – זה לא לעניין לעצור נשים כקלף מיקוח בחברה שמבוססת על כבוד המשפחה.
מישהו כאן פספס איזה סמינר בלימודי מזרח תיכון…

ומעבר לכך הרי מן המפורסמות הוא שאחד מחוקי החמולה הבסיסיים זה:
אַנַא וַאַח’וּי עַלַא אִבְּנ עַמִי וַאַנא וַאִבְּנ עַמִי עַלַא אְלְעַ’רִיב – אני ואחי נגד בן דודי, ואני ובן דודי נגד הזר.
ויצא שחמאס הם הזר במקרה הזה.

ואיפה עוד לא קראו את המפה בחמאס?

התשובה: אבראהים אלערג'אני!!!!
מי שלא מכיר אבראהים אלערג'אני הוא אחד האנשים החזקים בסיני. הוא עומד בראש התאחדות השבטים הבדואים בסיני ויושב על שולחנו של א-סיסי (א-סיסי ובניו). הוא ואנשיו נותנים לא-סיסי שירותים של שכירי חרב במאבק מול דאע"ש ובתמורה מקבלים פלח נאה מפירות הסחר מול עזה. הם בהחלט משפיעים על מה שנכנס לרצועה בצורה מוסדרת דרך מעבר רפיח וגם על מה שמוברח לעזה בדרכים לא חוקיות.

אה, ושכחתי פרט קטן: אלערג'אני הוא אחד מסמלי הבולטים של שבט תראבין בסיני.

עכשיו כשהכל ברור אתרגם לכם פוסט שכתב אחד מבני משפחת אלערג'אני בסיני:

"אזהרה!!!

אל חמאס וסוכניה: שחררו באופן מיידי את נשות משפחת תראבין. זה קו אדום שאיננו משחקים עמו. האינטרסים של חמאס בסיני ומצרים בסכנה. כל סחורה הנמצאת בדרכה לעזה היא מטרה עבורנו. נחנוק אותם. נתיר את דמו של כל מי שיעביר/יבריח סחורה לחמאס או ישתף פעולה איתה. אנו ניתן אור ירוק לאנשינו להרוג כל מי שיסייע לחמאס מתוך סיני"

עכשיו חמאס צריכה להחליט למי מבחינתה יש (אינטרס) גדול יותר… לשבט תראבין או לאנשי החזית העממית שהם פלג פלסטיני חשוב ומהותי מבחינתה של חמאס, המבקשים נקמת דם.

בחמאס שוקלים להרשם לפלדנקרייז, צריכים לשפר את יכולת הגמישות…

הפלגים הפלסטינים ייפגשו בקהיר כדי לדון בהסדרה: "ההסכם כמעט מוכן ...

קרדיט:  ערוץ הטלגרם "אבו עלי אקספרס"

כתיבת תגובה