הכוחות הבריטים נסוגו מבסיס אסטרטגי ליד בגדד

הכוחות הבריטים שפעלו במסגרת קואליציה הבינלאומית בעיראק הודיעו ביום חמישי על נסיגתם מהבסיס הצבאי של טאג'י, צפונית לבירה בגדד.

MoD left UK forces in Iraq lacking equipment and a plan, Chilcot ...

הצהרת משרד ההגנה הבריטית שכותרתה "הצבא הבריטי עוזב את מחנה הטאג'י, אך בשום פנים ואופן לא עזב את עיראק", והצביע כי "דאעש גרם להרס וכאוס ברחבי המזרח התיכון בשנים האחרונות. היא הרגה אלפים והשמידה ערים, והותירה אחריה גוויות והריסות. והיא המשיכה כך עד שקמה הקואליציה העולמית ששמה קץ להמשך פעילותם הרצחנית. "

"הכוחות המזוינים הבריטיים אינם זרים לרחובותיה הגדולים של בגדד או למדבריות העצומים של עיראק, והמשימה האחרונה שלה במזרח התיכון היה לפעול  לצד עיראק יחד עם שותפים אחרים בקואליציה כדי לקיים חברה בטוחה ויציבה בה עיראקים יכולים לחיות וליהנות מהחיים. "

ההצהרה הצביעה כי "הכוחות הבריטיים שפרוסים ברחבי המדינה פעלו במהלך שש השנים האחרונות להכשיר יותר מ -120,000 אנשי כוחות הביטחון העיראקיים, וכעת הם נמצאים בעמדה למסור את משימת האימונים הזו במחנה העיראקי למדריכים עיראקים " .

ההצהרה הדגישה עוד כי "האיום העומד בפני הקואליציה בעיראק הוא אמיתי מאוד, מכיוון שיש אתרים שנמצאים תחת מתקפות בלתי פוסקות. מוקדם יותר השנה, פיגוע כזה הוביל לתאונה טרגית שהובילה למותו של רב-טוראי פרודי גילון, טכנאי שעבר בקרב כוחות הרפואה של כוחות המילואים הבריטים. "

ההצהרה הוסיפה כי "לדאעש יש עוד את  היכולת לפתוח במתקפות גרילה ולהתמיד בכך גם בעתיד".

הערה: על פי נוסח הודעת משרד ההגנה הבריטי על הנסיגה ככל הנראה ניתן להבין כי מדובר בסיבה אחרת שכרגע לא כל כך נהירה.

כתיבת תגובה