הבחירות הכלליות הראשונות במקדוניה הצפונית הסתיימו ללא הכרעה ברורה

הבחירות הכלליות במקדוניה הצפונית, הראשונות מאז שהמדינה שינתה את שמה בעקבות ההסכם ההיסטורי עם יוון והחלה להצטרף למוסדות בינלאומיים, הסתיימו ללא הכרעה ברורה, כאשר הקואליציה השלטת הפרו אירופית סיימה ביתרון קל על פני יריביה הלאומנים.

לפי התוצאות שפורסמו הערב, קרוב ליממה אחרי סגירת הקלפיות, הקואליציה של האיחוד הסוציאל-דמוקרטי (SDSM-BESA) של ראש הממשלה הקודם, זוראן זאאב, סיימה עם 46 מתוך 120 מושבי הפרלמנט בסקופיה, בעוד שהמפלגה הלאומנית, הארגון המהפכני המקדוני-המפלגה הדמוקרטית לאיחוד לאומי מקדוני (VMRO-DPMNE), עומדת על 44 מושבים.

שאר המפלגות שנכנסו לפרלמנט הן האיחוד הדמוקרטי לאינטגרציה עם 15 מושבים, הברית עבור אלבנים עם 12 צירים, מפלגת השמאל עם שני צירים והמפלגה הדמוקרטית של אלבנים עם מושב בודד.

זאאב, שכראש הממשלה חתם על ההסכם עם יוון ופרש מתפקידו בינואר האחרון כחלק מההחלטה להקדים את הבחירות שהיו אמורות להתקיים באפריל אך נדחו בשל מגפת הקורונה, ומנהיג האופוזיציה, חריסטיאן מיקוסקי, מיהרו להכריז על ניצחונם כבר אמש, על אף שהיה ברור שאף צד לא השיג רוב.

כעת שני הצדדים היריבים ינסו להקים קואליציה חדשה שתקבע את הכיוון שאליו תלך המדינה הבלקנית, שאמורה לפתוח במו"מ להצטרפות לאיחוד האירופי, כאשר ההערכה היא שהשיחות הקואליציוניות יהיו מורכבות וממושכות.

 

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה