דיווח: "ישראל בודקת אפשרות העברת מסתננים אפריקאים לאזור הקווקז"

התקשורת ברוסיה וצ'צ'ניה רועשות בנושא המסתננים האפריקאים מישראל.

"הכותרות שם מדברות על מגעים דיפלומטיים בין ישראל למדינות חבל הקווקז ,ובתוכם צ'צ'ניה, על אפשרות להעביר את המסתננים האפריקאים הלא חוקיים שהתיישבו בישראל לשם" – כך מדווח איש העסקים  "הרוסי קווקזי" – ברוך ליוייב המעורה בנעשה בקהילות היהודיות בקווקז.

לדברי ברוך ליוייב התקשורת בצ'צ'ניה קבלה בקשה מנציג משרד החוץ (השם שמור במערכת) להוריד את הכתבות הרלוונטיות מאמצעי התקשורת המקומיות בקווקז  כי מדובר ב-"פייק ניוז".

לדבריו , בכירים בצ'צ'ניה אומרים, שהם התפלאו מאוד על הפנייה הישראלית  וכי זאת הפעם הראשונה שפונים אליהם להוריד כתבות שכבר התפרסמו באמצעי התקשורת המקומיים.

בהמשך הוסיף ברוך ליוייב כי מנהיגים מצ'צ'ניה וחבל הקווקז, מוכנים לקלוט את המסתננים האפריקאים מישראל אצלם, כי הם צריכים כוח עבודה.

מדינת ישראל חיפשה בשנים האחרונות מדינה שלישית, שתהיה מוכנה לקלוט את העובדים הזרים שחדרו לישראל בלי אישורים כמו האריתראים, הסודנים, ושאר אנשים מארצות אפריקה ונחשבים שוהים לא כחוק בישראל.

לאחרונה החלה התעניינות מפתיעה מכיוון לא צפוי בכלל. מדינות בחבל ארץ הקווקז, החסרים להם כוח אדם ועובדים, החלו לגלות התעניינות בקבלת אותם אפריקאים.

ברוך ליוייב, הנמצא בקשרים עם הקהילה העיסקית במדינות הקווקז, קורא לממשלת ישראל לבחון את האפשרות הזאת מול אותם מדינות, והוא מוכן לעזור למדינת ישראל ביוזמה זו ככול שיידרש.

צפון הקווקז – ויקיפדיה

כתיבת תגובה