אתר יאהו: טראמפ אישר ביצוע פעולות סייבר התקפיות נגד איראן

האם סדרת הפיצוצים האחרונים באיראן היא תוצאה של מתקפת סייבר אמריקאית? אתר יאהו חושף כי הנשיא דונלד טראמפ חתם לפני שנתיים על אישור חשאי מיוחד וחסר תקדים לסוכנות הביון (CIA) לבצע פעולות סייבר התקפיות וכי הסוכנות כבר יישמה זאת נגד איראן.

לפי הדיווח, אשר מסתמך על גורמי ממשל לשעבר שמודעים לפרטים, האישור הנשיאותי מעניק לסוכנות חופש פעולה גדול יותר מבחינת מבצעי הסייבר שלה והיעדים שהיא בוחרת, ובכך מאפשר לה גם לבצע פעולות סייבר חשאיות מבלי לבקש את אישור הבית הלבן. "האישור האגרסיבי העניק לסוכנות סמכויות ספציפיות למאבק התקפי נגד לא מעט מדינות יריבות", אמר אחד הגורמים.

U.S Launched Cyber Attack on Iranian Military Computers After U.S ...

הצו מעניק אישור לפגיעה בתשתיות במדינות עוינות ושיבוש פרויקטים מסוכנים, בדומה למבצע החשאי של ישראל וארה"ב עם תולעת הסטקסנט נגד הצנטריפוגות באיראן. בנוסף, ההנחיה החדשה גם מאפשרת ל-CIA לקיים מבצעים של העלאה לרשת האינטרנט של מסמכים שנלקחו ממערכות מחשבים של מדינות עוינות או של חברות שמשתפות איתן פעולה, כמו שיתוף הפעולה בין האקרים רוסים לוויקיליקס במהלך הבחירות לנשיאות ארה"ב.

לפי הדיווח, מרגע שטראמפ חתם על האישור החדש, הסוכנות ביצעה לפחות תריסר מבצעים שתכננה מראש, החל מפעולות הרס שהביאו לשריפות ולפיצוצים ועד פרסום פומבי של מידע שלכאורה הושג על ידי האקרים. אחד המבצעים עסק בהעלאת חומרים על חברה רוסית שעבדה עבור שירותי הביטחון, בעוד שמבצע אחר כלל פרסום בטלגרם של פרטיהם של סוכני ביון איראניים שמעורבים בפעילות האקרים.

ההנחיה עוררה מחלוקת בקרב המרואינים, כאשר חלק ציינו כי מדובר בתוספת כוח משמעותית עבור הסוכנות, בעוד שאחרים האשימו כי הצו הפך את ה-CIA לסוג של ויקיליקס. עם זאת, הייתה תמימות דעים כי המסמך שינה את אופן דרכי הפעולה של הסוכנות אחרי שממשלים קודמים נמנעו מלתת לה יד חופשית באופן גורף. "אנשים חשבו 'היי, ג'ורג' בוש יחתום על זה', אבל הוא לא חתם", אמר אחד הגורמים. "אחרי זה האמינו שאובמה יחתום, אבל הוא לא חתם. ואז הגיע טראמפ, ובסוכנות חשבו שהוא לא יחתום, אבל הוא חתם".

Lockheed Martin, SpaceX And Tesla Caught In Cyber Attack Crossfire

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה