מבזקי חדשות ליום 14-7-2020. מתעדכן

*- בביקור תנחומים בבית משפחת הישאם אל-האשימי, אל-קאזמי נשבע לקצץ את ידי הרוצחים ,נמתין לראות אם הממשלה מסוגלת להשיג צדק במקרה זה.

*- פיקוד צבא לבנון הודיע, כי אחד מחייליו נהרג, בפיגוע ירי במחסום צבאי באזור בעלבק שבעמק הבקעא, במזרח המדינה, עם שחר יום שני.

מפיקוד צבא לבנון נמסר כי מספר חמושים פתחו באש בסביבות השעה 12:45 בלילה לעבר מחסום צבאי באל-ח'דר ודורס, שהביא למותו של אחד החיילים.

צבא לבנון אמר כי מותו של החייל קרא יום לאחר שהמבוקש עבאס אל-מסרי ירה באוויר במחסום דורס בזמן שניסה להעביר בכוח את מכוניתו כשאיתו היה ג'עפר אל-אפי. "

עוד נאמר כי החיילים במחסום הגיבו לירי, "מה שהביא לפציעתם של עבאס אל-מסרי המבוקש וג'עפר אל-אפי , הם הועברו לבית החולים האוניברסיטאי דאר אל-אמאל בבעלבק."

סוכנות הידיעות הארצית דיווחה ביום ראשון כי אל-מסרי ואל-אפי נפצעו מירי, לאחר שסירבו לציית לפקודות של חיילים במחסום דורס לעצור, והם הועברו לבית החולים דאר אל עמל, עוד נמסר שאחד מהשניים מצבו כקריטי.

مقتل الجندي جاء بعد هجوم على حواجز عسكرية ودورية للجيش.

*- מנכ"ל משרד האוצר הלבנוני לשעבר אליין ביפאני אמר כי הבנקאים הלבנונים משכו כשישה מיליארד דולר בחו"ל מאז אוקטובר 2019. את הצהרה זו אמר בראיון ל"פייננשל טיימס ", ביפאני הדגיש כי בנקאים מקומיים עשו זאת בתקופה שבה נאסר על אזרחים לבנונים רגילים למשוך יותר מ- 100 דולר ליום מהחשבון. לא התאחדות הבנקים הלבנוניים, ואף משרד האוצר של המדינה טרם התייחסו להצהרתו של הבכיר לשעבר.

*- בנאום בטלוויזיה לפני מספר חודשים אמר חמינאי "יש בין אויבינו שדים ואנשים ויש ביניהם שיתוף פעולה". ולכן כל פיצוץ גם כאשר בוודאות הוא כתוצאה של רשלנות / תאונה זה משרת את ישראל.

*- מקור איראני: ההסכם הצבאי בין המשטר הסורי לאיראן שנחתם לאחרונה מוסכם על רוסיה לפני כחצי שנה הועברו מערכות הגנה אווירית איראניות לסוריה, אך הרוסים לא הסכימו להפעיל אותם, בתואנה שהם יפריעו למערכות רוסיות.
"הוויכוח סביב נקודה זו ארך זמן רב וההסכמה של רוסיה כעת נבעה מהסכם בין איראן לרוסיה שבו איראן התחייבה לפנות את כל הגורמים הנאמנים להם בלוב.

*- משרד החוץ של ארה"ב אישר עסקת ענק של מכירת 105 מטוסי קרב חמקן F-35 ליפן וכן רכש וסיוע נוספים, בסכום כולל של יותר מ-23 מיליארד דולר. העסקה טעונה אישור הקונגרס.

*- סעודיה : לפני כשעתיים במהלך מתקפה יורטו מעל מחוז נג׳ארן בערב הסעודית שני טילים בליסטים ולפחות שישה מזל״טים מתאבדים השתתפו במתקפה שהתבצעה ע״י הח'ותים בתימן לעבר שטח המדינה.

*- רצועת עזה : מפקד הקומנדו הימי של החמאס בעזה משתף פעולה עם ישראל.

על פי הדיווח ברשת אל ערבייה מפקד הקומנדו הימי של חמאס נמלט מעזה לישראל דרך הים כשבידו יש חומרים חשובים על פעילותו של הזרוע הצבאית של חמאס.

*- שני מטוסי קרב של חיל האוויר המלכותי הוזנקו לעבר מטוס בואינג של חברת ראינאייר שהיה בדרכו מפולין לאירלנד אחרי דיווח על מצב חירום, וזאת בעקבות פתק שהתגלה בתא השירותים ונטען בו שיש חומרי נפץ על המטוס.

המטוס ביצע נחיתת חירום בנמל התעופה סטנסטד בלונדון, שמיועד למקרים חירום כאלה, והופנה למסלול צדדי. למקום הוזעקו כוחות משטרה גדולים, אמבולנסים ויחידות הצלה נוספות וכל הנוסעים ירדו בשלום. השוטרים בודקים את המטוס והנוסעים לפני שיאפשרו לנוסעים להמשיך בדרכם לדבלין. (קרדיט:ערוץ מבט עולמי)

*- עצרות בכל רחבי איראן עצרת עקב תנאי החיים הירודים של העם ונטישת משאבי הנפט של המדינה.
יתקיים בכיכרות חשובות בכל רחבי איראן ביום חמישי, 26 ביוני, בשעה 18:00.

תושבי ארצנו היקרים, אנו מוזמנים להשתתף בכינוס זה. אנא הקפידו לחבוש מסיכה למניעת נגיף הקורונה.
אח יקר בסיג'י, אח יקר של המשטרה, יקיריכם מוזמנים לעמוד ליד בני ארצכם הסובלים מכאבים ונבוכים, לא מולם, אנשים אין להם לחם ללילה, הנוער של רצונותיהם מת ואיראן נמכרת, אם אתם אוהבים את המשפחה שלכם, אם אתה אוהב את ילדיך, אם אתה אוהב את העתיד שלך, את ילדיך, את משפחתך ואת מולדתך, ואתה לא עושה שום דבר למענו, תהיה לצידנו ולא להתמודד מולנו.

*- שר החינוך (לשעבר) בממשלת לבנון ד"ר אחמד פתפת- " הגיע הזמן לפרק את כל המיליציות בלבנון ובראש חיזבאללה ,בהתאם להסכמים ולחוקה הלבנונית. חזבאללה הוא גוף טרוריסטי מבצע פעולות טרור וזו כל הבעיה העיקרית שלנו. "

*- דיווחים כי האלוף זיד צאלח – מפקד גייס 5 הודח מתפקידו  והאלוף מילאד ג'דיד מונה במקומו .  ג'דיד היה בעברו מפקד כוחות הקומנדו הסורי.

أنباء عن طرد اللواء "زيد صالح" قائد الفيلق الخامس، وتعيين اللواء "ميلاد جديد" بدلا عنه، يذكر أن "جديد" كان قائدا للقوات الخاصة.

כתיבת תגובה