'כוח משיג זכות' – ארה"ב מסלימה הטון נגד מדיניות סין בים סין הדרומי

הממשל האמריקאי ממשיך להסלים את הטון נגד סין והפעם על הכוונה הטענות של בייג'ינג לריבונות על חלקים נרחבים של ים סין הדרומי – אחד מנתיבי השיט החשובים ביותר עבור הכלכלה העולמית – שנמצאים במחלוקת מול מדינות אחרות באזור. בשנים האחרונות הפכה סין קבוצות איים ושוניות אלמוגים לאיים מלאכותיים שעליהם הוקמו בסיסי צבא עם מנחתים ובסיסי טילים.

"הטענות של סין לבעלות על משאבים ליד החוף במרבית ים סין הדרומי אינן חוקיות לחלוטין, כמו גם קמפיין הבריונות שלה לשלוט בהם", אמר מזכיר המדינה, מייק פומפאו. "סין משתמשת בהפחדה כדי לערער את הזכויות הריבוניות של מדינות דרום מזרח אסיה ששוכנות לאורך החופים בים סין הדרומי, מפעילה עליהן בריונות כדי לקחת מהן משאבים, טוענת לבעלות חד צדדית ומחליפה את החוק הבינלאומי עם 'כוח משיג זכות'".

"העולם לא יאפשר לבייג'ינג להתייחס לים סין הדרומי כאל האימפריה הימית שלה", המשיך פומפאו. "אמריקה ניצבת לצד בעלות בריתנו בדרום מזרח אסיה בהגנה על זכויותיהן הריבוניות על משאבים מול החוף, בהתאם לזכויותיהן ולמחויבויות שלהן במסגרת החוק הבינלאומי. אנחנו ניצבים עם הקהילה הבינלאומית בהקלה על חופש הימים וכבוד לריבונות ודוחים כל ניסיון לכפות 'כוח משיג זכות" בים סין הדרומי או בכל המרחב האזורי".

China has no intention to take over US role - Global Times

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה