מבזקי חדשות ליום 12-7-2020. מתעדכן

*- עיראק: לפני זמן קצר דווח ברשת סקיי ניוז בערבית על תקיפת שיירה של שלוש משאיות שהובילו ציוד לוגיסטי ותחמושת לחיילי צבא ארה״ב שנמצאים בעיראק , המשאיות הותקפו במחוז אל-דיוואנייה. ע״פ דיווחים בעיראק, הארגון שביצע את המתקפה על השיירה האמריקאית הוא ארגון קטן הפועל בשליחות ארגון קטאיב׳ חיזבאללה.

*- דיווח: הותקפה שיירה של כוחות אמריקאיים בעיראק.

*- איראן : והיום בפינתו היומית : פיצוץ נוסף בבירה האיראנית , טהרן.

מקור הפיצוץ הוא התפוצצות של צינורות גז במבנה בעל שתי קומות (הפיצוץ אירע בקומת המרתף) , לטענת הדיווחים מאיראן נפצע אדם אחד בגיל 36 בעת שעבד עם צינורות הגז שהתפוצצו.

*- חשוב להדגיש כי הפגיעה בנתאנז קטעה את תוכנית הפריצה המהירה של האיראנים בשימוש בצנטריפוגות מתקדמות ומהירות. הוא לא פגע ביכולת ההעשרה של אוראניום לאיכות צבאית אלא עיכב את הפעולה ובעיקר את הגמישות בהליכה על הסף.

*- איראן ממשיכה לספוג: סוכנות ידיעות הטורקית "אנדולה" מדווחת: תקיפת שיירת איראנית הלילה בגבול עיראק סוריה. 35 לוחמי משמרות המהפכה נהרגו, בניהם שני מפקדים בכירים בזרוע הצבאית.

*- כבר כמה שעות שמטוס הריגול האמריקני בואינג P8 פוסידון מבצע משימות מודיעין מול חופי סוריה. על פי הדיווחים כעת, עולה שהמטוס המריא לפני כ 4 שעות מבסיס חיל האוויר סיגונלה הנמצא בסיציליה שבאיטליה. לאחרונה התרבו הדיווחים כי ארה"ב מקיימת טיסות ריגול כנגד מערכות רוסיות שבצפון סוריה ומטרות חיזבאללה בצפון ומרכז לבנון.  (קרדיט: 301 העולם הערבי)

*- הנזק למתקן בנתנז גדול מהמדווח:עד שנתיים ייקח לאיראנים להחזיר את תוכנית הגרעין למקום שהייתה לפני הפיצוץ.גורמים במימשל אומרים כי אסטרטגיה משותפת אמריקאית-ישראלית מתפתחת:פעולות חשאיות עם קצה רועם,שאינן צפויות להביא להתלקחות כוללת. (קרדיט:רונן ברגמן)

*- מקור איראני: תקיפה קטלנית על שיירת מיליציות הקשורות למשמרות המהפכה בדיר א -זור. זו הייתה התגובה המיידית של ישראל להסכם הצבאי בין המשטר האיראני לסוריה.

*- תקיפת אינטרסים איראניים על גדות נהר הפרת בדיר א-זור שבצפון מזרח סוריה.
על פי כלי תקשורת סוריים עולה כי הלילה ככל הנראה בין 3-4 לפנות בוקר תקפו מטוסי קרב לא ידועים מחנות של מיליציות איראניות.
בתקיפות נהרגו 35 לוחמים איראניים. על פי הפרסומים מטוסי קרב ישראליים הם אלו שהפציצו באיזור. (קרדיט: 301 העולם הערבי)
*- הניסיון של איראן לשדרג את ארסנל הטילים העצום של חיזבאללה באמצעות מערכות מתקדמות מעלה את רף האיום על ישראל .

*- נתאנז: בלוגר איראני ש(מאד) מבין בענייני גרעין/ מינהור/פיסיקה/צבא מעלה השערה לא בלתי הגיונית כי ישראל השתמשה בטיל אויר-קרקע החדיש Rampage המיוצר ע״י תע״ש ואלביט לצורך הפגיעה במבנה הצנטריפוגות. טווח הפגיעה של הטיל סודי, אבל הבלוגר מניח שהוא כמה מאות ק״מ, ולכן, לטענתו, ניתן היה לשגר את הטיל מעיראק ולא לסכן את הטייסים מעל איראן. מדובר בטיל חדש מאד, שככל הנראה (לפי בלוגר אחר) נורה פעם אחת בסוריה (לעבר מאייסאף). על פי פרסומי תע״ש, מדובר בטיל שטס במהירות על-קולית, קשה לזיהוי ועוד יותר קשה לפגיעה ע״י מערכות נ״מ וכי הוא בעל דיוק רב מאד ואילו לפי הערכות הבלוגר הטיל יכול לשאת כ-100 ק״ג חומר נפץ, כך שיחד עם מהירות הפגיעה של הטיל, בהחלט יכול לגרום לנזק שנצפה במבנה הצנטריפוגות. (קרדיט : ערוץ הטלגרם מזרח תיכון חדש)

*- דיווח : המכה שחטפה תכנית הגרעין האיראנית גדול ובעל השפעה גדולה כי רוב הציוד שהושמד בפיצוץ הוברח בדרכים לא חוקיות מחו"ל ואיראן לא יכולה פתאום לחשוף מה שפעלה באופן לא חוקי במשך שנים . ההערכה כי המוסד וה-סי איי אי מאחורי הפעולה. פעולה שחשפה פירצה ביטחונית גדולה.

*- ערוץ החדשות הסורי הרשמי, אל-איכבריה, דיווח בשבת בערב כי פיצוצים רצופים נשמעו בשמי העיר ג'בל, מחוז נפת לטקיה. הערוץ ציטט את כתבו במחוז, "נשמעו פיצוצים רצופים בשמי העיר ג'בלה", מבלי למסור פרטים על התקיפה.

 

כתיבת תגובה