מבזקי חדשות מהעולם ליום 11-7-2020. מתעדכן

*- היומון היווני קתימריני מדווח שצרפת ויוון נמצאות בשלבים האחרונים של גיבוש עסקה בשווי שלושה מיליארד אירו למכירת שתי פריגטות מתקדמות בגודל בינוני מדגם Belh@rra, כולל מערכות טילים נגד מטוסים ונגד ספינות ומערכת הגנה עצמית.

ההודעה הרשמית צפויה בשבועות הקרובים, על אף שהצדדים עדיין דנים בסכום הסופי של העסקה כדי לעמוד במגבלות התקציב היווני.

*- מדינת אוטר פראדש, המאוכלסת ביותר בהודו עם יותר מ-200 מיליון תושבים, נכנסת לסגר מחודש – החל ממחר בערב ועד יום שני לפנות בוקר – על רקע עלייה במספר מקרי ההידבקות בנגיף הקורונה. כל המשרדים והחנויות ייסגרו, אולם שירותים חיוניים ימשיכו לפעול וכך גם הרכבות והטיסות.

"מקרים רבים דווחו במקומות עבודה כמו מרכזי שירות לקוחות, משרדי עיתונות, בסיסי משטרה ומקומות דומים שבהם אנשים חיים או עובדים בקרבה גדולה", אמר שר הבריאות בממשלה המקומית, אמית מוהאן פרסאד. "יש צורך למלא באדיקות אחרי נהלי הריחוק החברתי ולהשתמש בכיסוי פנים או במסכות".

*- מנהל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס גברייסוס, מזהיר שהמגפה עדיין לא נמצאת תחת שליטה במרבית מדינות העולם ומחמירה במהירות. עם זאת, הוא מדגיש כי "כאשר מדינות נוקטות בגישה מקיפה – למצוא, לבודד, לבדוק ולטפל במקרים ולעקוב אחרי אנשים שהיו בקשר ולבודד אותם – ניתן להשתלט על ההתפרצות".

"הנגיף הזה ניצל את חוסר השוויון של מערכות הבריאות שלנו ואת הפילוגים בחברות שלנו. הוא ניצל חוסר צדק קיים, הרחיב והעמיק את הקרעים בינינו", אמר. "המגפה הזו, שמגיעה פעם במאה, לימדה אותנו לקח קריטי: כאשר זה נוגע לבריאות, הגורלות שלנו שלובים זה בזה".

*- לוטננט קולונל אלכסנדר וינדמן הוא קצין צבא מוערך ובעל עיטורים, אולם בסוף השנה שעברה הוא הפך לאחד הגיבורים בהליכי ההדחה נגד הנשיא דונלד טראמפ כאשר העיד בפני הקונגרס על השיחה השנויה במחלוקת של טראמפ עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי.

לאחר שהסנאט הצביע נגד ההדחה, החל טראמפ במסע הנקמה ופיטר את וינדמן מהמועצה לביטחון לאומי, כמו גם את אחיו התאום, יבגני, ששימש פרקליט במועצה. היום, הודיע עורך דינו של וינדמן כי הקצין החליט לפרוש אחרי יותר מ-21 שנה מאחר שהבין שהוא לא יוכל להתקדם יותר וכי אין אפשרות שיקבל דרגת קולונל.

"וינדמן סבל מקמפיין של בריונות, הטרדה ונקמה בהובלת הנשיא", אמר עורך הדין, דיוויד פרסמן, בשיחה עם CNN. "הנשיא אילץ את וינדמן לבחור בין ציות לחוק לבין לגרום לנשיא להיות מרוצה, בין כיבוד השבועה שלו או הגנה על הקריירה, בין הגנה על הקידום שלו לבין קידום עמיתיו החיילים. אלה בחירות שאף אחד בארה"ב לא צריך לעמוד בפניהן".

*- פסיקה סביבתית חשובה: שופט פדרלי בוושינגטון הבירה הורה להפסיק את פעילותו של אחד מצינורות הנפט הארוכים בארה"ב על מנת שחיל ההנדסה יבצע מחקר מעמיק על ההשפעות הסביבתיות של הפרויקט.

צינור הנפט דקוטה אקסס, שמשתרע על פני 1,886 ק"מ מסטנלי שבדקוטה הצפונית ועד מסוף הנפט בפטוקה שבאילינוי, מעורר ביקורת מאז שהוחלט על הפרויקט בשווי 3.8 מיליארד דולר לפני שש שנים.

ארבעה משבטי הסו שחיים בדקוטה הצפונית ובדקוטה הדרומית ופעילים סביבתיים עתרו נגד פעילות הצינור בשל חשש מההשלכות הסביבתיות, בעיקר מפגיעה חמורה בנהר מיזורי, אולם הרשויות בדקוטה הצפונית הזהירו כי הפרויקט חיוני לנוכח מגפת הקורונה ומלחמת הנפט בין רוסיה לבין סעודיה.

השופט ג'יימס בוסברג מבית המשפט הפדרלי בוושינגטון, שמנהל את הדיונים בתביעה נגד הפרויקט, הורה היום לסגור את הפרויקט ולרוקן את הצינור בתוך 30 יום. זאת אחרי פסיקה קודמת שקבעה כי חיל ההנדסה הפר מספר חוקים סביבתיים כאשר העניק את אישור הבנייה, וכעת נדרשים המהנדסים לבצע סקר סביבתי מקיף שיקבע אם הפעילות תחודש.

World News Archives - Top News Alert

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה