איראן מודיעה על חידוש פרויקט מסדרון תעבורה חלופי לתעלת סואץ

העיתון המצרי "אלמאל" – “المال” (הכסף) אמר כי רשות תעלת סואץ מכינה הצהרה לעיתונות הנתמכת על ידי נתונים וסטטיסטיקה, אודות הדברים שדווחו השבוע, על תחרות הפרוזדור הצפון-איראני עם תעלת סואץ.

גורמים יודעי דבר אישרו לעיתון כי רשות תעלת סואץ עוקבת אחר התיק הזה מאז שנת 2000, אז הודו, רוסיה ואיראן חתמו על ההסכם המשותף לפתיחת מסלול תעבורה הכולל מספר ימות . ארגון האזור החופשי "ג'אבהאר" – “جابهار” האיראני הודיע כי מסלול תנועת הסחורות בין מומבאי לבין  המבורג ופטרסבורג יתקיים דרך אסטרכאן – آستراخان, אנזאלי – أنزلي, ג'בהאר – جابهار  ונאפא שיפא -نافا شيفا שבהודו, במקום תעלת סואץ המצרית.

מנכ"ל הארגון, עבדול רחים כורדי, אמר כי מסדרון הסחר החדש  יקטין את הזמן שיידרש להובלת סחורות מרוסיה מ 38 יום  עד ל- 14-16 יום בלבד.

כורדי ציין כי איראן נחשבת לתחנה באמצע העולם בזכות מיקומה הגיאוגרפי האסטרטגי המובהק, שם נמל ג'בהאר יכול למלא את התפקיד של קשר מזרח העולם למערב שלו, וצפונה לדרומה, וחופי מקראן וג'בהאר הופכים כעת לכביש כלכלי מרכזי בעולם.

הוא הסביר כי נמל השאהיד Beheshti הוא נקודת מפנה ביחסים הכלכליים של האזור החופשי – ג'בהאר, והוקצו 300 מיליון יורו לפיתוח תשתית  הרכבות באזור זה בשנה שעברה, מה שהוביל לפרויקט להיכנס לשלב חדש.

הפרשן הצבאי של האתר מציין כי שני הנמלים המדוברים באיראן כלכך קטנים ולא מפותחים שאין סיכוי שהם יכולים בכלל  להתחרות בתשתיות של תעלת סואץ וזה עוד לפני הסנקציות. 

אם היה צנרת נפט בתוואים האלה הרי שזה הדבר היחיד שניתן היה להעביר אך לאחר בדיקת תצלומי אוויר של התוואי נמצא שאין אפילו צינור נפט רלוונטי לתוואי הזה. בכל מקרה הפרוייקט כבר תקוע משנת 2000 ולא נראה שהוא בעתיד הקרוב יכול בכלל להוות תחליף לתעלת סואץ . 

כרגיל עוד פלופ איראני בניסיון לצייר מצג שהם ממשיכים , וביתר שאת , לפתח תשתיות כלכליות אסטרטגיות למרות הסנקציות האמריקאיות המעיקות.

מצגת : תוואי דרך הסחר החדשה שתהווה עפ"י האיראנים תחליף לתעלת סואץ המצרית : 

 

 

כתיבת תגובה