תופעת טייסי אומות העולם הטובחים בעם הסורי-כעס בתמונות אילוסטרציה.

פערי התרבות והמנטליות עושים לפעמים שרות רע מאוד לכוחות הברית הנלחמים,כך על פי הצהרתם, נגד גורמי הטרור הנמצאים בעירק ובסוריה . 

כבר מזמן הפכו בנות הברית את שטחי סוריה ועירק לשדות מטווחים באש חיה ושטחי אימונים עבור חיילי הצבאות שלהם במגוון תפקידים . 

טייסי אומות העולם המגיעים לסוריה ועירק מתאמנים על תקיפת מטרות בתנאי אמת אך חוסר ניסיונם או מודיעין קלוקל מביא אותם לפגוע במטרות אזרחיות צפופות אוכלוסין תוך עשיית טבח איום בהם.

התופעה כה מרגיזה את הסורים עד שהם לוקחים תמונות, שממש לא קשורות לעניין ורותמים אותן לתעמולה הנגדית שלהם בנסיון לשכנע את דעת הקהל במדינות המשתתפות ללחוץ על ממשלותיהם להפסיק את התופעה רצחנית הזאת . 

טייסת קרב ספרדייה, רוזה מאליה ,  שחזרה מגיחה ראשונה שלה במסגרת טייסת האירובטיקה במדינתה, צולמה כשהיא מתקבלת על ידי טייסים אחרים במתזי שמפניה על ראשה.  התמונה גוייסה לטובת מסע הדה-לגיטימציה של האופוזיציה הסורית נגד הממשלות המשתתפות בכוחות בנות הברית הפועלים מעל מדינתם , ושייכו אותם ל-"שמחה לאיד" שבאה אחרי הפצצות מטרות אזרחיות . 

ברור להם שהיא  וחבריה ,"הצלבנים" – כך על פי דברי הסורים,בתמונות, חוגגים עלבכלל על משהו אחר לגמרי, אבל המחאה כמחאה צודקת מאוד. 

אבל למי אכפת ? ניסיון קרבי הוא דבר שלא יסולא בפז לכל מדינה ואף אחת לא מפספסת אותה גם אם היא עולה בדמים של אזרחים חפים מפשע . 

 

כתיבת תגובה