ברוסיה נעצר חשוד בריגול לטובת נאט"ו

איוון ספרונוב, עיתונאי לשעבר ששימש יועצו של ראש סוכנות החלל הרוסית, נעצר הבוקר בחשד לביצוע עבירות בגידה נגד המדינה, כאשר נטען שהוא העביר מידע מסווג לאחת ממדינות נאט"ו.

אתר חדשות רוסי פרסם הבוקר צילום של מעצרו של ספרונוב (30) על ידי סוכנים של שירות הביטחון הפדרלי (FSB), ולאחר מכן אישרה סוכנות החלל רוסקוסמוס כי הוא אכן נעצר ומואשם בעבירה של בגידה חמורה. "אין לכך כל קשר לעבודה הנוכחית של התאגיד הממלכתי", נאמר בהודעה הרשמית.

שירות הביטחון מסר כי החשד הוא שספרונוב עבד עבור שירות הביון של אחת ממדינות נאט"ו והעביר מידע על שיתופי פעולה צבאיים-טכניים של רוסיה ומידע ביטחוני נוסף שמהווה סוד מדינה. לפי גרסה נוספת, החשדות קשורים לפרסום ידיעה שלו ממרץ אשתקד על מכירת מטוסי סוחוי-35 למצרים. אם הוא יורשע במשפט, שיתקיים בדלתיים סגורות בשל האישום החמור, צפוי ספרונוב לעונש מקסימלי של 20 שנות מאסר.

ספרונוב החל לעבוד בעיתון הכלכלי קומרסנט בשנת 2010, אולם בשנה שעברה הוא נאלץ להתפטר אחרי שפרסם ידיעה על הדחה צפויה של ולנטינה מטביינקו, יו"ר מועצת הפדרציה (הבית העליון של הפרלמנט). לאחר מכן הוא שימש כתב מיוחד של העיתון ודומוסטי, אולם שוב נאלץ להתפטר אחרי טענות לצנזורה מצד הקרמלין. במאי האחרון הוא מונה ליועצו של ראש סוכנות החלל, דמיטרי רוגוזין.

אביו של ספרונוב גם עבד בעיתון קומרסנט וסיקר את נושאי הצבא וחיל הים. במרץ 2007, הוא מת אחרי שנפל מחלון, וזאת בעת שעבד על כתבה שעסקה באספקת מטוסי סוחוי-30 לסוריה וסוללות S-300 לאיראן.

Espionage at NATO - Spy scandal in Estonia | Europe | The Economist

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה