מבזקי חדשות ליום 3-7-2020 . מתעדכן

*- על פי ערוץ אל-חורה, לבנון מנעה מספינת מטען איראנית לעגון בנמל ביירות.

תמונה

*- איראן מציעה ללבנון הספקה קבועה של נפט וסולר ללא כל תנאים מקדימים ומוכנה שלבנון תשלם במטבע לבנוני או במוצרים לבנונים במקום בדולר אמריקאי. איראן מאיימת שכל ניסיון למנוע ממכליות איראניות להגיע לסוריה או ללבנון איראן תסגור את מצרי הורמוז.

*- לפי העיתון הרוסי "פזליאד" ביקורו המסתורי של שויגו בסוריה, בו השתתף ראש המודיעין הצבאי הרוסי, התמקד בתיאום למלחמה ב"ארגון שומרי הדת" – משויך לאל קאעידה. מקורות סוריים מטילים ספק בכך.

*- נהר הפרת מתייבש עקב חסימה בסכרים טורקיים.

*- הסטוקסנט (וירוס\תולעת) פגע במתקני גרעין איראנים בשנת 2011. לפי הדיווח הערב, הפגיעה\פיצוץ שאירע היום במתקן הגרעין העיקרי של איראן, בנתאנז, אחרי שורה של תקלות מסתוריות אחרות שאירעו השבוע, היא המשמעותית ביותר מאז.

*- כוחות הברית הערביים הפועלים בתימן בראשות סעודיה טוענים כי הפילו היום כטב"מ חמוש מתוצרת איראנית .

תמונה

*- מוקדי הקורונה במחוזות איראן :

ככל שהאדום יותר כהה המגפה יותר קשה

תמונה

*- אתר החדשות של העיתון הערבי – אלג'רידה טוען כי את הפגיעה באתר ליד פרצ'ין שמדרום לטהרן ביצעו מטוסי אפ-35 ישראלים שהגיעו למטרה והשמידו אותה וחזרו לבסיסם מבלי להזדקק לתדלוק אווירי.

*- מצרים מבקשת מרוסיה להאיץ את מסירת מערכות ההגנה נגד הספינות "Bastion".

*- סוריה: צמצום הקצבות המזון של צבא אסד לחבילת לחם אחת לכל 3 חיילים וגריעת מנות האורז והלבנה מההקצאות.

*- חסן רוחאני מאיים ומודה לראשונה כי מצבה הכלכלי של איראן נפגע קשה ממדיניות הסנקציות של ארה"ב –

"מאז שארה'ב עזבה את הסכם הגרעין אכן כלכלתה של איראן נפגעה מאוד אך לא נשתוק יותר אם ארה'ב תעז לפגוע בנו שוב במהלכים פוליטים המשרתים את הציונים הישראלים, היא תקבל מכה נחרצת וכואבת מאוד,החלטה 2231 של האו"ם באוקטובר הקרוב צריכה להשקל היטב ,איראן נחושה להגיב אחרת. "

*- שר החוץ, מייק פומפאו, במסיבת עיתונאים היום (רביעי) מזהיר את העולם- "המשטר האיראני יהפוך לסוחר נשק גדול יותר לקבוצות טרור במקומות כמו סוריה וונצואלה ולבנון אם אמברגו הנשק יפסק באוקטובר הקרוב, אנשים נוספים ימותו במזרח התיכון ."

*- משטרת איטליה תפסה 14 טון סמים שהגיעו מסוריה. עוד ניסיון של החיזבאללה ואיראן להציף את אירופה בסמים תוך שימוש במדינה 'שבורה' כבסיס שיגור הסמים מבלי לסבך את ארץ מוצאם עם מדינות אירופה.

*- איראן מחדשת ייצוא הגז לטורקיה לאחר הפסקה של 3 חודשים. ממתינים לתגובת ארה'ב.

*- תנועות לא שגרתיות של מטוסים סורים על הקו עם בנגזי שבלוב. ככל הנראה מובילים ציוד ולוחמים בהוראה רוסית .

*-  האם אתה יודע
הולנד קטנה פי 400 מרוסיה, אך היצוא החקלאי שלה הוא פי 3.5 מזה של רוסיה

שוויץ קטנה פי 400 מרוסיה, אך התוצר לנפש גבוה פי 7 מרוסיה.

דרום קוריאה קטנה פי 170 מרוסיה, אך התמ"ג שלה עולה על זה של רוסיה.

*- יחידות צבא סוריה נצפו כשהן נסוגות מאזור א-רקה במזרח סוריה. נצפתה שיירה צבאית סורית גדולה מאוד שכללה 11 אוטובוסים וכ-100 משאיות ומובילי טנקים מכוסים ברשתות הסוואה. כמו כן נצפו מובילי טנקים ריקים נכנסים לעיר אלטבקה בצפון מזרח סוריה. עדיין לא ברורה מהות תנועות הצבא הללו.
אפשר והרוסים פורסים מחדש כוחות בכל האזור תוך דחיקת הכוחות האיראנים בכל האזור.

*- שרת ההגנה של לבנון יצרה מהומה בישיבת הממשלה שכינס נשיא לבנון.

זיינה עכר – היא אחת משש נשים המרכיבות את הממשלה החדשה בביירות, והיא משמשת גם סגן ראש ממשלה.

"אי אפשר לנהל מדינה כאשר אומות העולם ומדינות רבות נוספות סגרו את שעריהם בפנינו".

*- אלקודס אלערבי- חטיבת אלבאכר השיעית האיראנית הפועלת במרחב מחוז חאלב בצפון סוריה מגייסת לשורותיה נערים צעירים.

*- צרפת החליטה להסיג את יחידותיה הפועלות במזרח התיכון במסגרת כוחות נאט'ו בגלל חילוקי הדעות הקשים שלה עם טורקיה. כזכור חילופי האשמות קשות הוטלו בין השתיים לאחרונה.

*- זה המנוע של טראמפ: לראשונה נשמעים קולות ביקורת בקרב הנוצרים אוהדי ישראל, על העיכוב בהחלת הריבונות ביהודה ובשומרון. המנהיג האוונגליסטי, מייק אוואנס, מי שהקים את מוזיאון ידידי ישראל בירושלים ועומד בראש ארגון "החברים של ציון", מזהיר כי אי הכרה של ממשל טראמפ בריבונות, "תמנע מאתנו האוונגליסטים מלתמוך בטראמפ".

*- חיסול מעניין בלב דמשק : אתמול חוסל מקורבו של האלוף מאהר אלאסד בדיביזיה 4 , תת אלוף מען אידריס . החיסול בוצע ליד ביתו בשכונת דמר בדמשק.

*-  הושמדו 7,000 טון אבטיחים איראנים שהיו אמורים להיות מיוצאים לטורקיה עקב עלייה בתעריפים פי ארבעה וסגירת הגבולות עקב התפשטות הקורונה. המשמעות היא אובדן של 2 מיליארד ליטר או שני מיליון קוב מים במדינה.

 

 

כתיבת תגובה