מבזקי חדשות ליום 2-7-2020 . מתעדכן

*- הבמה נשארת מיותמת: ההתאחדות המייצגת של תעשיית התיאטרון בברודוויי הודיעה כי אזור התיאטראות המפורסם של ניו יורק, שהפסיק את פעילותו ב-12 במרץ, יישאר סגור לפחות עד תחילת השנה הבאה, כאשר ההצגות כנראה לא צפויות לשוב לבמות לפני תחילת האביב.

בהודעה נאמר כי בעלי התיאטראות והמפיקים מוכנים להחזיר כספים או להחליף כרטיסים שנרכשו עבור הצגות עד 3 בינואר 2021.

*- העיר לסטר הפכה לראשונה בבריטניה שמוכנסת לסגר מקומי: שר הבריאות, מאט הנקוק, הודיע כי כל העסקים הבלתי חיוניים ייסגרו החל ממחר וכל בתי הספר ייסגרו מיום חמישי, למעט עבור החינוך המיוחד וילדי עובדים חיוניים, אחרי עלייה במספר מקרי ההידבקות בעיר. כמו כן, בעיר לא ייכנסו לתוקף ההקלות הגורפות שיחלו ברחבי אנגליה ביום שבת.

*- אוסטרליה כבר היתה די בטוחה שהיא לא תיפתח לנסיעות בינ"ל עד סוף 2020 (אולי חוץ מניו זילנד, אבל זה גם ידחה בגלל ההתפרצות המחודשת בויקטוריה). עכשיו כנראה שאוסטרליה תישאר מבודדת מהעולם עד אמצע 2021, בתקווה שעד אז יימצא חיסון. היום קווינסלנד הכריזה שביולי היא תפתח את הגבולות לכל המדינות והטריטוריות האוסטרליות האחרות חוץ מויקטוריה (שוב, בגלל ההתפרצות המחודשת שם). בויקטוריה התגלו היום 64 מקרים חדשים, קצת פחות מאתמול (75 מקרים) אבל עדיין בלי פרופורציה לשאר היבשת (למשל ניו סאות' ווילס רשמה חמישה מקרים – כולם תושבים חוזרים שנמצאים בהסגר כפוי במלונות).

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט עולמי

*- קטטה התרחשה היום רביעי בין מספר אנשי תקשורת למנגנון האבטחה(חיזבאללה כמובן) של נמל התעופה בביירות, מכיוון שהתקשורת לא הורשתה לצלם את החוזרים למדינה לכאורה בזמן שעברו בדיקות הקשורות לנושא הקורונה.

*- הגהינום עלי אדמות – משפחה שלמה חוסלה בדמשק כשגנבים ניסו לגנוב מהם סכום שהוא פחות מ-100 דולר.

*- ד״ר אנתוני פאוצ׳י, נאם אמש בסנאט וציין כי ארה״ב אינה בשליטה מלאה על התפרצות הנגיף ומספר המקרים ביום יכול להגיע ל100 אלף אם לא ינקטו צעדים חריפים במהירות.

*- ראש ממשלת בריטניה: הסיפוח הישראלי מפר את החוק הבינלאומי. לא נכיר בצעד שכזה/

*- רוזמרין א. דיקרלו – מזכ"ל הכללי באו'ם לענייני מדיניות ופיתוח השלום : " אני פונה לאיראן ומבקשת לחדש את יישומו המלא של הסכם ה- JCPOA, ולהתייחס לחששות שהעלו מדינות אחרות בנוגע למעשיה שאינם עולים בקנה אחד עם המגבלות הקבועות בנספח B להחלטה 2231 .

אני יכולה לאשר כי המזכירות קיבלה מידע מאוסטרליה, ישראל וסעודיה בנוגע להעברות נשק וחומרים מסוכנים לאיראן ,עליהם נדווח בבוא העת.."

*- נתניהו מאיים: "אם אסד יזמין כוחות איראניים – הוא לא חסין יותר"

ראש הממשלה אמר בביקורו בלונדון כי ישראל לא התערבה במלחמת האזרחים בסוריה, אך עכשיו משהיא הסתיימה: "יש משוואה חדשה – לא נסבול התבססות איראנית". לדבריו "ההשלכות הן גם על אסד בעצמו".

*- ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הזהיר אתמול (שלישי) את נשיא סוריה, בשאר אסד, שהוא "ימסכן את עתידו" של משטרו אם יאפשר לאיראן להיות מבוצרת צבאית במדינתו. "לא נאפשר לאיראן לקבוע נוכחות צבאית בסוריה"

כך אמר לעיתונאים לצד ביקורו של הנציג המיוחד של ארה"ב לאיראן, בריאן הוק.

*- סיכום הפיצוץ בבית חולים באיראן .. 17 הרוגים ועשרות פצועים:
הטלוויזיה הממלכתית האיראנית הודיעה, ביום שלישי, כי 17 בני אדם נהרגו, ועשרות נפצעו, בעקבות הפיצוץ, שאירע בבית חולים סיני במחוז תרשיש, צפונית לבירה טהראן.

סוכנות "ISNA" האיראנית דיווחה ביום שלישי , כי הפיצוץ אירע בצפון טהראן , וציינה, כי עמודי אש עולים באינטנסיביות. היא אמרה ש … פיצוץ הרעיד את צפון טהרן … ולשונות להבה ועשן סמיך עולות מהאירוע.

ההודעה הרשמית אומרת כי 6 מההרוגים היו בחדרי הניתוח בזמן הפיצוץ.

סגן שר הבריאות האיראני מכחיש את השמועות בדבר נוכחותם של חומרים רדיואקטיביים באתר הפיצוץ במרפאת סינא.

תמונה

*- סעודיה הציגה משלוח נשק מאיראן לחותים בתימן שנלכד ע"י ספינת מלחמה שלה .

תמונה

*-הצהרה מפסגת פוטין, ארדואן ורוחאני: התקפות ישראליות בסוריה מפרות את ריבונותה ומביאות להגברת המתח באזור.

*- פוליטיקאי לבנוני – סולימאן פרנג'ייה: קיבלנו מידע על תנועות ביטחון חריגות בכל לבנון.

*- מזכ"ל ארגון הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה שוחח היום עם גורמים בכירים באיראן.

 

 

 

כתיבת תגובה