מתיחה חדשה ברוח "בוראט" בהגשת הקומיקאי היהודי סשה ברון-כהן

הקומיקאי היהודי, סשה ברון-כהן, סיפק הלילה מתיחה חדשה ברוח "בוראט", כאשר התחזה לזמר קאנטרי והופיע בפני חברי מיליציה ימנית קיצונית במדינת וושינגטון והצליח לגרום לנוכחים לשיר בגנותו של הנשיא לשעבר, ברק אובמה, ולאחל לעיתונאים "שיקצצו אותם כמו בסעודיה".

Borat - Wikipedia

לפי המארגנים, ברון-כהן התחזה תחילה למנהיג של ארגון פוליטי שהציע לממן את האירוע של תנועת "שלושת האחוזים של וושינגטון" בעיר אולימפיה אמש. הם גם הציע לדאוג לסידורי האבטחה, שהתבררו כחיוניים במיוחד מאחר שנועדו למנוע מהמארגנים להוריד אותו מהבמה או לנתק לו את זרם החשמל.

בשלב מסוים, עלה ברון-כהן לבמה, הפעם מחופש לזמר קאנטרי מזוקן. בסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות, הוא נראה מופיע במשך דקות ארוכות, כאשר השירים כללו "איחולים" לנשיא לשעבר ברק אובמה, לד"ר אנתוני פאוצ'י, לארגון הבריאות העולמי, לרשת CNN ולכל מי שעוטה מסכה "להידבק בנגיף ווהאן", הכינוי שהנשיא טראמפ המציא עבור נגיף הקורונה.

הוא גם שר "אנשים סינים, מה נעשה? נפציץ אותם בגרעין כפי במלחמת העולם השנייה", וזאת על אף שהיפנים היו האויב של ארה"ב ושל הסינים, אולם זה לא הפריע לקהל להצטרף לשיר. הוא לא הסתפק בכך ושר כיצד צריך "לקצץ את העיתונאים כמו בסעודיה", התייחסות לחיסולו של העיתונאי ג'מאל חשוקג'י, כאשר הצופים המשיכו להתלהב.

חבר המועצה המקומית, ג'יימס קונור, בלייר, סיפר שכאשר "הקהל הבין מה הוא אומר, הם יצאו נגדו ואנשי האבטחה הורידו אותו מהבמה ופינו אותו לאמבולנס פרטי שהמתין כדי לשמש רכב הבריחה". "זו הייתה סטירה בפניהם של אנשים נהדרים שהכינו את האירוע הזה", אמר. "מה שסשה עשה היה גועלי".

במיליציה הקיצונית גינו את ההופעה וטענו כי השירים הגזעניים והאנטישמיים "אינם מקובלים עלינו ואנחנו מתכחשים לכל קשר עם האדם המצער הזה". "בשורותינו יש חברים מכל גזע, דת ואמונה והתנהגות מגונה כזו לעולם לא תתאפשר בקבוצה שלנו, ואם זה יקרה, זה יגרום לסילוק מיידי של המבצע", נמסר בהודעה.

גולשים רבים שיבחו את ברון-כהן על המתיחה ועל האומץ, כאשר אחד הפאבים באולימפיה אף הבטיח לו ולאנשי הצוות שלו בירות ומזון בחינם. "אנחנו צריכים פסל של הביצים של סשה ברון-כהן", כתבה אחת הגולשות בטוויטר.

כתיבת תגובה