חדשות מהעולם ליום 27-6-20

*- חבר הנאמנים של אוניברסיטת פרינסטון החליט להסיר מבית הספר למדיניות ציבורית את שמו של הנשיא ה-28 של ארה"ב, וודרו וילסון, שגם שימש נשיא המוסד האקדמי, וזאת בשל "חשיבה גזענית ומדיניות גזענית".

"הגזענות של וילסון הייתה משמעותית ובעלת השלכות אפילו במונחים של תקופתו", אמר נשיא האוניברסיטה, כריסטופר אייזגרובר. "הוא הוביל הפרדה בשירות הציבורי הפדרלי אחרי שהוא גם ביצע שילוב גזעי במשך שנים, וכך החזיר את אמריקה לאחור בחיפוש שלה אחרי צדק. הוא לא רק נרתע, אלא אף הוסיף להתנהלות המתמדת של גזענות במדינה הזו, נוהג שממשיך לעורר פגיעה גם בימינו".

Princeton student body candidate called 'poor choice' because he ...

"כאשר אוניברסיטה מעניקה לבית ספר למדיניות ציבורית שם של מנהיג פוליטי, זה מצביע על כך שהאישיות היא דמות שמהווה דוגמה עבור הסטודנטים שלומדים במוסד", המשיך אייזגרובר. "הרגע הצורב הזה בהיסטוריה האמריקאית הבהיר שהגזענות של וילסון הופכת אותו לבלתי ראוי לתפקיד הזה".

*- היסטוריה באירלנד: חברי מפלגות פיאנה פויל, פינה גייל והירוקים אישרו את ההסכם הקואליציוני על הקמת ממשלת הרוטציה הראשונה בתולדות אירלנד.

מייקל מרטין מפיאנה פויל יושבע מחר לראש הממשלה החדש ויכהן בתפקיד עד דצמבר 2022, אז ישוב לתפקיד ראש הממשלה היוצא, ליאו ורדקאר מפינה גייל.

*- לראשונה בתולדות ארה״ב, בית הנבחרים אישר ברוב של 232 מול 180 הצעת חוק להפוך את מחוז קולומביה של וושינגטון הבירה למדינה ה-51. עם זאת, הרפובליקנים בסנאט צפויים לחסום את המהלך.

*- בית המשפט הפדרלי לערעורים פסק ברוב של 2 מול 1 כי החלטתו של ממשל טראמפ להפנות 2.5 מיליארד דולר שהקונגרס הקצה עבור הצבא לטובת בניית הגדר בגבול מקסיקו הייתה בלתי חוקית ובניגוד לחוקה.

*- סוכנים של האגף לריגול נגדי בסוכנות הביון האוסטרלית והמשטרה הפדרלית פשטו היום על ביתו של חבר הפרלמנט, שאוכת מוסלמן ממפלגת הלייבור, במסגרת חקירת החשדות לניסיון של סוכנים סינים לחדור לתוך הפוליטיקה האוסטרלית.

הכוחות הגיעו סמוך לשעה 6:30 בבוקר לביתו של מוסלמן בדרום סידני וביצעו חיפושים מקיפים, כולל בשלוש מכוניות, ובהמשך פשטו גם על משרדו, כאשר בתקשורת דווח כי הוא נמצא במרכז החקירה לניסיון ההשפעה הסיני לכאורה. בעקבות זאת, הושעה מוסלמן מהלייבור.

מוסלמן, יליד דרום לבנון שהיגר לאוסטרליה בנעוריו, שיבח באפריל האחרון את נשיא סין, שי ג'ינפינג, על מנהיגותו מול מגפת הקורונה, ובעקבות זאת הצהירה מנהיגת הלייבור, ג'ודי מקיי, כי מדובר באמירה בלתי ראויה, בעוד חברים אחרים בבית הנבחרים קראו להתפטרותו.

*- נגמר הרומן בין טראמפ לבין קים?

"על מנת להעלים את האיומים הגרעיניים מארה"ב, ממשלת קוריאה הצפונית עשתה את כל המאמצים האפשריים באמצעות דיאלוג או בפנייה לחוק הבינלאומי, אבל הכל הסתיים בלא כלום. האפשרות שנותרה היא רק אחת, והיא להתעמת עם גרעין מול גרעין" – כך נאמר במסמך שפרסם היום המכון לפירוק נשק ולשלום במשרד החוץ הצפון קוריאני במלאות 70 שנה לפרוץ מלחמת קוריאה.

"70 שנה של היסטוריה של עימות בין קוריאה הצפונית לבין ארה"ב מראות באופן גרפי שכל איפוק עצמי או הרחבת אופקים לא תסייע להכיל את חוסר היחס האמריקאי, את השרירותיות, התוקפנות ותמרוני המלחמה של ארה"ב, אלא רק תעודד אותם במקום זאת", המשיכו הצפון קוריאנים.

"תחת התנאי שבו ארה"ב, המעצמה הגרעינית הגדולה ביותר והיחידה שהשתמשה בנשק גרעיני, ממשיכה במדיניות העוינת הפתולוגית כלפינו, בעודה מענגת את עצמה עם איומים גרעיניים קיצוניים ועם סחיטה, אנחנו נמשיך לבנות את עוצמתנו כדי להכיל את האיומים הגרעיניים המתמשכים מצד ארה"ב ולעולם לא ניסוג מהדרך הזו שבה בחרנו", התריסו מחברי המסמך.

"אף אחד בעולם הזה לא יוכל לחסום את ההתקדמות המנצחת של בני עמנו ושל הצבא שירש את רוח הגבורה ואת רוח ההתמודדות של דור המנצחים הדגול שהביס את כנופיית האימפריאליסטים בהובלת ארה"ב במלחמת השחרור של המולדת – עימות בפועל בין רובה לבין נשק אטומי".

פייק ניוז: כשהכפילים של טראמפ וקים נפגשו בסינגפור

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה