סגן היועץ לביטחון לאומי ביוון: לא נהסס להגיב צבאית לפרובוקציה טורקית

טאנוס דוקו, סגן היועץ לביטחון לאומי ביוון, הודה כי ההסכם הטורקי-לובי בים התיכון יישאר על כנו וכי הוא לא מצפה שארה"ב והאיחוד האירופי ינקטו בצעדים מעשיים על מנת לסכל אותו וכי יוון תיאלץ להתמודד לבדה עם הסוגיה.

"מזכר ההבנות הטורקי-לובי מטריד אותנו מאד, אבל למרבה הצער, הוא מטריד רק אותנו", אמר דוקו בשיחה עם ערוץ החדשות סקאי. "יש לנו כמובן הצהרות תמיכה מהאיחוד האירופי ומארה"ב, אבל אני לא חושב שזה נמצא בעדיפות עליונה אצלם".

"הלוואי שההסכם לא היה קיים, אבל אני לא אוותר על אף אינטרס בגללו", המשיך הבכיר היווני. "לכן, אני מפחד שזו מציאות שנצטרך לחיות עמה זמן מה, עד שנמצא דרכים לערער אותו ולהפוך אותו לחסר משמעות". הוא הוסיף כי ארצו מוכנה לכל פרובוקציה טורקית, כולל הצורך לנקוט בפעולה צבאית על אף שאינה רוצה בכך.

בהתייחסו לתמיכה היוונית בגנרל ח'ליפה חפתר, מפקד הצבא הלאומי של לוב שנאבק בממשלת ההסכמה הלאומית בטריפולי, הודה דוקו כי מסתמן שחפתר עומד להפסיד סופית. "המומנטום של הסכסוך השתנה", אמר. "חפתר, שבו השקענו בדרך מסוימת, היה עם ידו על העליונה, אבל כעת נראה שהוא מפסיד בשדה הקרב ואולי ימיו הפוליטיים ספורים".

כך עלולה טורקיה לחסום לישראל את הים התיכון

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה