מבזקי חדשות ליום 25-6-2020 . מתעדכן

*- חברי האיחוד האירופי במועצת הביטחון: תוכנית הסיפוח תקרין באופן שלילי על ביטחון האזור ויציבותו, כולל ביטחון ישראל, אנחנו לא נכיר בתוכנית והיא תגרור השלכות על יחסינו עם ישראל.

*- מל"ט לא ידוע פגע ברכב בכביש בין אידליב לבניש. יש להניח כי התקיפה בוצעה על ידי מל"ט של חיל האוויר האמריקני.

לפי מקורות רוסיים במכונית היה חאלד אל-חטאב, מפקד השדה לשעבר של ליווה אל אקצה, וכעת מפקד הצבא של אנסאר אל-תאוחיד, הם טוענים שהוא פצוע, אך עדיין די חי.

*- ראש ממשלת קוסובו מכריז על חיזבאללה כארגון טרור.

*- יו"ר הפרלמנט הלבנוני- נביה ברי, שמשמש גם יו"ר מפלגת "אמל" השיעית במדינה, מכריז על מצב חרום כלכלי במדינה.

*- טאהר קאסם אל בורסאן, חייל בדרגת סגן בצבא אסד, נהרג במהלך התקיפה האווירית באזור אל סאחן שבסוריה על סוללת טילי נ"מ מדגם פנטסיר של מערכת ההגנה האווירית הסורית.

*- מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, ערך היום סיור בישובי הצפון. הוא ביקר במועצות האזוריות מבואות חרמון, מרום גליל ובקריית שמונה, ובחן את מוכנותם לתרחישי החירום השונים. במהלך הסיור , גורדין קיים הערכת מצב בה הוצגו סיכומי הפעילות במרחב האזרחי בחודשים האחרונים ונדונו סוגיות בהיערכות למצבי החירום. בהמשך הוא גם ביקר בטבריה, שם הוא נפגש עם כוחות פיקוד העורף אשר נמצאים בעיר.

*-  רשת אלג׳זירה : ארה״ב נתנה אור ירוק לישראל לסיפוח שטחים.

הפרשן הצבאי של האתר העיר : ארה"ב היא הדוחפת והיוזמת של העסקה ולכן אין איזה הפתעה או גדולה באור הירוק לכאורה. שאלת השאלות הייתה ונותרה האם האמריקאים רואים בחבילת העסקה החלת ריבונות כמבוא למדינה פלסטינית או לא, והאם הם עדיין בתפיסה שמהפלסטינים לא ייצא כלום ולכן יש להתקדם כדי לחלץ את העגלה האזורית מהבוץ ולהתחיל בקשרים מול מדינות ערב עם או בלי פלסטינים. בסוגייה הזו חלוקים האמריקאים (קושנר מול פרידמן), הישראלים (נתניהו מול גנץ למרות שהאחרון אתמול הפתיע באמירה תואמת פרידמן), ואפילו בימין המתנחלי.

*- מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד אבו אל-רייט, אמר שתוכנית הסיפוח תמנע אפשרות לשלום בין ישראל לפלסטינים.

*- דיפלומט איראני לשעבר סיפק לרויטרס ראיות לכך שמשמרות המהפכה, מייצרים אבקת אלומיניום בג'אג'ארם, צפון חוראסאן. אבקת אלומיניום משמשת בתעשייה וייצור טילים.

*- שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, ציין בפני מועצת הביטחון של האו"ם: "לכל נסיון לספח שטח של אדמה פלסטינית יהיו השלכות מבחינת החוק הבין לאומי".

*- מקורות סורים : בתקיפה אמש על מטרות איראניות ברחבי סוריה נהרגו 23 חיילים וקצינים איראנים.

*- איראן – היועץ הצבאי של חמינאי "דההקן": "סעודיה הודתה בכישלונה בתימן, וכעת היא מחפשת דרך לצאת. איראן מוכנה לדיאלוג. יחסי איראן-איחוד האמירויות השתפרו לאחר שהאיחוד האמירויות שינה את עמדתו כלפי איראן."

*- המדינות התומכות בגנרל חפתר בלוב. מה שמבטיח שהסכסוך שם לא ייגמר עוד הרבה זמן אלא אם כן חפתר יחוסל וגם אז אני בספק. לכל הצדדים בסכסוך יש המון כסף מה שמבטיח 'אש תמיד'.

*-דיויזיה 4 הסירה מחסומי דרכים רבים במרחב דמשק לדרישת הרוסים.
כזכור מאהר אסד סירב בתחילה לעשות זאת אך הרוסים פנו לנשיא והוא , השפוט של רוסיה, מיהר לבצע.עדויות אומרות שעדיין ישנם מספר מחסומים העוצרים משאיות וגובים מהם מס דרכים לא חוקי.

*- צרפת וטורקיה ראש בראש. מקרון- לא נקבל נוכחות טורקיה בלוב.

*- מקורבים לחיזבאללה מאשרים כי התקיפה הישראלית הלילה בסוריה כנגד מחסני נשק וציוד מתקדם, תואמה עם המפקדה הרוסית הראשית בחמימים. על פי אותם מקורות, בתקיפה עצמה הושבתו מערכות הנ"מ הרוסיות באיזור. (קרדיט: יוסי אליעזר-301 העולם הערבי)

*- שר ההגנה של אזרביג'ן מודיע כי ארצו תקנה כטב'מים מטורקיה.
*- הלירה הסורית בצניחה מטורפת. תוך ימים בודדים מ-4000 לירה לדולר ל-6000.

*-  גורמים לא מזוהים פגעו בקווי האינטרנט המגיעים מאירן לעיראק, מה שהביא לאיטיות בשירות האינטרנט בבגדאד ובערי עירק.

*- שר ההגנה לשעבר של עיראק מת מזקנה. גם זאת ידיעה עיתונאית חשובה.

*- מפקד בה'ד הקשר,קצין בדרגת תת אלוף נהרג בקרבות נגד המורדים במחוז לטקיה בצפון סוריה.

*- חיסול ממוקד של בית בו נערך ישיבת מפקדים כורדים. לפחות בכיר אחד חוסל. עבודה טורקית. מחקים את המתווה הישראלי.

*- צבא לבנון קיבל משלוח של תחמושת מטורקיה. הגיע באניה לנמל ביירות. טורקיה מתחילה לדחוף ידים גם לשם. ארה'ב וצרפת מספקים נשק ותחמושת כבר הרבה זמן.

 

 

 

כתיבת תגובה