טילים בליסטיים ומלטי'"ם איראנים ששוגרו מתימן יורטו בשמי סעודיה

הקואליציה הצבאית ,בראשות סעודיה, הפועלת בתימן, הודיעה ביום שלישי, על יירוט מלטי"ם תוקפים וטילים בליסטיים, ששוגרו על ידי החות'ים לעבר מטרות בסעודיה, כולל טיל בליסטי שכוון לעבר עיר הבירה ריאד, יורטו והושמדו, כך אמר אלוף משנה טורקי אל-מליקי – דובר הקואליציה הצבאית בהובלת סעודיה בתימן.
הקואליציה הודיעה מוקדם יותר על יירוט והשמדתם של  8 כלי טיס בלתי מאוישים בשמי ממלכה" בנוסף ל- "3 טילים בליסטיים ששוגרו ממחוז סעדה לכיוון הממלכה."

החותי"ם מצדם הודיעו, באמצעות ערוץ אל-מסירה , כי יוסיפו פרטים על מהלך התקיפה הרחב בעומק השטח הסעודי בתוך שעות.

ערב הסעודית הייתה יעד לעשרות מתקפות, עם טילים בליסטיים ומל"טים, בשנה שעברה. הבולט שבהם היתה ההתקפה על מתקנים של חברת הנפט "ארמקו " בספטמבר האחרון, שהחות'ים נטלו עליה את האחריות, אולם ריאד הטילה ספק בכך והטילה את האחריות על איראן.

מספר ימים לאחר הפיגוע ב-"ארמקו" החות'ים פתאום פתחו ב"יזמת שלום", בכך שהכריזו על סיום ההתקפות על סעודיה.

תימן חווה מאבק שליטה מזוין מאז 2014 כשהחות'ים השתלטו על הבירה צנעא, ואף פלשו לאזורים אחרים, ובעקבותיה התערבות סעודיה ,בראש הקואליציה, בתמיכה בממשלה החוקית השלטת, ע"מ לעצור את התקדמותם של החות'ים המגובים על ידי איראן.

אלפי אזרחים נהרגו במדינה הענייה, מאז החלו פעולות הקואליציה, בעוד שמגזר הבריאות שלה קרס, וקיים מחסור חמור בתרופות, והתפשטות מחלת הכולרה שגרמה למאות מקרי מוות, בעוד מיליוני אנשים חיים על סף רעב.

קרדיט : עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה