חיזבאללה נכנס לתקופת בידוד בין לאומי, כלכלי ודיפלומטי ולא מהקורונה

מליציית הדגל של איראן – "החיזבאללה", הפגין את מעורבותו הצבאית בסוריה, עיראק ותימן, ובמעשיי ידיו להתפאר תרם בכך עוד יותר לקריסתה הכלכלית של לבנון, וכל זאת למה? מכיוון שהיום מדינות ערביות רבות הפנו עורף לביירות.

מדינות המפרץ שפעם היו "אלטרואיסטיות" וחלוציות בלממן את כלכלת לבנון ואף השקיעו בקידומה, כעת סגרו את כיסם ומפנים לעברה יותר מכתף קרה, כל זאת ועוד משום שהם בטוחים היום יותר מתמיד ומאמינים שכל הצרות במדינה הם בגלל החיזבאללה,מבחינתם הוא הריבון והאחראי על המדינה.

ההרס הכלכלי שהביא חיזבאללה על תושביי לבנון וקבוצות בריתו המתנגדות לרפורמות המוצעות על ידי קרן המטבע הבינלאומית (IMF) שבכוונתם לשחרר סכומיי עתק של מיליארדי דולרים לצורך הבראתה ההכרחית של ממשלת לבנון , חיזבאללה מתנגד בכל תוקף לעזרתה של קרן המטבע הבינלאומית מכיוון שהוא חושש כי בכך יעניק לשליטת קרן המטבע הבינלאומית (ארה'ב ) את מצפן הניווט המדיני ,בעקבות חילוצה של לבנון ,כולל היכולות שעלולות להגביל את את מפלגת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני .יחד עם זאת, חיזבאללה אינו מבין שרק קרן המטבע הבינלאומית יכולה לספק את סכום המימון הנדרש כדי לאושש מחדש את הכלכלה הלבנונית, ולספק תזרימי מזומנים המספיקים ליבוא הכרחי ומיידי של דלק, מזון ותרופות.

Hezbollah says it opposes IMF management of Lebanon crisis ...

החיזבאללה מערער על סמכותה ויציבותה של מדינת לבנון באמצעות השימוש בכוח שהוא מפעיל כנגדה בגלל ארסנל הטילים והכוח הצבאי העומד לרשותו שהוא למעשה הרבה יותר חזק מצבא לבנון עצמו.

למעשה לבנון היא דוגמה ייחודית בעולם בה מיליציה חמושה שולטת על מדינה כולל על צבאה.

Hezbollah's Failure to Stop the New Lebanon | The National Interest

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה