הותר לפרסום: סוכל ניסיון הברחת אמצעי לחימה לעזה מצפון רצועת סיני

הותר לפרסום כי לפני מספר שבועות, בפעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של כוחות זרוע הים ושירות הביטחון הכללי בשיתוף אגף המודיעין, סוכל ניסיון הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה מהשטח הימי בצפון רצועת סיני.

בעקבות פעילות השב״כ זוהו הגורמים המעורבים בהברחה. שיתוף פעולה בין ארגוני אפשר את איתור הכלי החשוד בהברחה. מערך השליטה הימית זיהה את כלי השיט החשוד והכווין את לוחמי זרוע הים אליו. לאחר מרדף, נעצר כלי השיט ושני פעילי הטרור שעליו הועברו לחקירת שב"כ.

מחקירתם של פעילי הטרור עולה כי אמצעי הלחימה יועדו לשמש את ארגון הטרור חמאס. בנוסף, במהלך החקירה עלו פרטים על הברחות חמאס בתווך הימי, פרטים אודות מבריחים, ציוד התעצמות וקשריו לחמאס. אחד מפעילי הטרור שנתפסו הוא מחמוד בכר, מבריח בכיר העובד עם ארגוני הטרור ברצועת עזה ותפיסתו מהווה הישג מבצעי משמעותי. בתאריך 4 ביוני 2020 הוגש כנגד מחמוד בכר כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

סיכול זה מצטרף לשורת סיכולים אשר נועדו לשיבוש תכניות ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה ולפגיעה משמעותית ביכולתיו הצבאיות והוא חלק מהמאמץ המתמשך לסיכול פעילות טרור מכל סוג נגד אזרחי מדינת ישראל. צה"ל ושב"כ ימשיכו לסכל טרור והברחות בתווך הימי אשר מיועדות עבור התעצמות גורמי הטרור ברצועת עזה.

סרטון הסיכול

תמונות מהסיכול:

צפו: לוחמי חיל הים סיכלו הברחת נשק לחמאס בעזה - חדשות אשדוד - אשדוד10

תיעוד: כוחות הביטחון סיכלו הברחת נשק ימית לעזה - glbnews.com

מכה לקומנדו הימי של חמאס": סוכלה הברחת נשק ימית מצפון סיני לעזה ...

צפו: כך צה"ל סיכל הברחת אמצעי לחימה מסיני לעזה - סרוגים

קרדיט לתמונות : דובר צה"ל

כתיבת תגובה