דו"ח מודיעין גרמני חושף ניסיונות איראן להשיג טכנולוגיות לנשק גרעיני

דו"ח מודיעין גרמני חושף את ניסיונותיה של איראן להשיג טכנולוגיות לבניית והפצת נשק גרעיני

איראן ממשיכה להאיץ העשרת אורניום.

איראן נותרה מדינה העוסקת בפיתוח כלי נשק הקטלניים ביותר בכוכב הלכת, כך על פי דו"ח של שירות הביון הגרמני שחלקו התפרסם היום.

בפרק שכותרתו האיום האיראני, נחשף מסמך של סוכנות הביון הממלכתית באדן-וירטמברג בן 181 העמודים שנבדק בקפדנות על ידי רשת "פוקס ניוז" ,הקובע כי איראן, פקיסטן, צפון קוריאה וסוריה "עדיין רודפות" אחרי טכנולוגיות להרכבת נשק גרעיני.

"הם חותרים להשלים ארסנלים קיימים, לשפר את הטווח, את תכולתם ואת היעילות של כלי הנשק שלהם ולפתח מערכות נשק חדשות יותר ומסוכנות".כך נכתב בדו"ח.

"הם מנסים להשיג את הרכיבים הדרושים ואת הידע הרלוונטי, בין היתר באמצעות מאמצי רכש לא חוקיים גם מתוך גרמניה."

"המונח -התפשטות 'בהמשך לנכתב בדו"ח, מתייחס להתפשטות נוספת של נשק אטומי, ביולוגי וכימי להשמדה המונית – או המוצרים הרכיבים והידע הנדרש לייצורם – ומערכות תומכות תואמות."

מבלי לחשוף את שמות החברות, הדו"ח ציטט נתונים ספציפיים אודות ניסיונות בלתי חוקיים להשיג נשק להשמדה המונית.

"ניסיונות הרכש הרלוונטיים להפצה נצפו גם בשנת 2019, אשר השפיעו גם על חברות בבאדן-וירטמברג. חברות תומכות המושפעות שמפרות באופן מפורש את תקנות הסנקציות .

ההערכה היא כי יחידות ריגול איראניות שנשלחו לגרמניה נהגו לעשות שימוש ציני נרחב עם אותן חברות . סוכנות הביון כתבה כי הרפובליקה האיסלאמית של איראן "ביצעה פעולות ריגול" נגד אזרחיה לשעבר המתגוררים בגרמניה המתנגדים למשטר טהרן והפעילה עליהם לחץ כבד."

מותחים את החבל: איראן מקצרת את הדרך לפצצה | ישראל היום

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה