העולם מצפה לראות מה יקרה: בייג'ין מתמודדת עם התפרצות שנייה של הקורונה

עיריית בייג'ינג מקשיחה את הצעדים מול ההתפרצות החדשה של נגיף הקורונה בעיר והורתה על סגירה מיידית של כל מוסדות החינוך.

הרשויות הודיעו הערב הפסקת כל הלימודים מגני הילדים ועד והאוניברסיטאות וחזרה ללמידה מרחוק, בעוד שמקומות העבודה ימשיכו בפעילותם אולם הרשויות המליצו על עבודה מהבית ככל שניתן. אתרים ציבוריים כדוגמת ספריות, מוזיאונים ופארקים יצטרכו לצמצם את מספר המבקרים ל-30 אחוזי תפוסה בלבד.

סגר הוטל על 29 שכונות שקרובות לשווקי מזון שבהם התגלה הנגיף בימים האחרונים, ובנוסף הודיעו הרשויות כי ייאסר על אנשים "בסיכון גבוה לחשיפה" לעזוב את בייג'ינג וכי מי שיצאו מהעיר חייבים לדווח לרשויות. "מצב המגפה בעיר הבירה חמור באופן קיצוני", מסר דובר העירייה, שו הג'יאן. "אנחנו ננקוט בצעדים הנחושים ביותר, המכריעים וההדוקים ביוצר על מנת להכיל את ההתפרצות של נגיף הקוביד-19".

היום נוספו 27 מקרים חדשים בבייג'ינג ובכך עלה ל-106 מספר הנשאים בתוך פחות משבוע, כאשר תשעה מתוך 11 המחוזות של העיר דיווחו על מקרים בתחומם. יאנג ז'נצ'יו, וירולוג בכיר מאוניברסיטת ווהאן, העריך כי הנגיף בבייג'ינג מדבק באופן משמעותי יותר מאשר הנגיף שהשתולל בווהאן בתחילת השנה, וזאת בשל מספר החולים הגבוה בתוך ימים ספורים.

יאנג ציין כי מדובר גם באתגר עבור פיתוח החיסון. "אין ספק שסוגי גנים שונים של הנגיף יכולים לגרום לחיסון להיות יעיל פחות או אפילו בלתי יעיל", הזהיר. "זה אומר שחיסון יצטרך להיות יעיל נגד הנגיפים שמסתובבים בסין ואלה שבאירופה".

קרדיט:ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה