מבזקי חדשות ליום 17-6-2020 . מתעדכן

*- בית הנבחרים האמריקאי יקיים ביום שישי הבא, 26 ביוני, הצבעה על הצעת חוק שתהפוך את מחוז קולומביה של הבירה וושינגטון למדינה ה-51 של ארה"ב. "אין לי כל ספק שאם היה מדובר בעיר רפובליקנית ובעיר לבנה, זה היה קורה כבר מזמן וזה צריך להתרחש", אמר מנהיג הרוב הדמוקרטי, סטני הויר.

ההצעה צפויה לזכות ברוב בשל שליטת הדמוקרטים, אולם הסנאטור מיטש מקונל כבר הבהיר כי הוא לא יאפשר הצבעה כל עוד הוא משמש מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט. גם הנשיא דונלד טראמפ הצהיר כי זה יהיה "טיפשי מאד" להפוך את המחוז למדינה. (קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט עולמי)

על אף הצהרת התמיכה של הממשל בסיפוח: הקונגרס דחה אותה - גלובס

*- תרופה מצילת חיים של חולי קוביד-19 נמצאה באנגליה. דקסמטזון, שהיא סטרואיד זול, מורידה את שיעור המוות של חולים על ונטילטור בשליש ושל חולים על חמצן ב-20%. ההערכה היא שאם היו משתמשים בתרופה מתחילת המגיפה באנגליה היו מצילים חיים של 5000 אנשים (מתוך כמעט 30,000 מתים נכון לרגע זה).(קרדיט:עמוס שפירא)

דקסמתזון – ויקיפדיה

*- מקור סורי: טיסות אינטנסיביות ולא אופייניות של חיל האוויר הרוסי מעל הערים לטקיה וטרטוס.

*- סגן נשיא איראן מדווח על צניחת רווחי הנפט מ-100 מליארד דולר בשנה ל-8 מליארד בלבד!!

*- חסן נסראללה בנאום-

•״בזכות האישיות ומאמצו של ראמדן שלח, ארגון הג’יהאד האיסלאמי הצליח להתפתח ולהתקדם.״

•״אנו אומרים לג’יהאד האיסלאמי כי אנחנו איתכם בכל הדרך ונמשיך יחד בדרכו של ראמדן שלח.״

•״נשק ההתנגדות ביחס לסביבת ההתנגדות הוא חלק מתרבות האידיאולוגיה האסטרטגית שהיא הרבה יותר עמוקה ממה שאנשים מציעים.״

•״אנו מציעים לכל אלו שמבקשים לפירוק הנשק לשבת בבית, אנחנו מכירים את כולם אחד אחד ואף כוח בעולם לא יוכל לפרק אותנו מהנשק, בנוסף אנחנו נמשיך להתחמש כל הזמן.״

•״יש לנו ארסנל נשק עצום ואסטרטגיה חזקה וגדולה כדי להביס את ישראל.״ (קרדיט:אלון -הקבינט הביטחוני)

*- ‏רוסיה דוחה את הבקשות של איראן לצמצם את השת"פ עם ישראל בסוריה: בראיון לעיתון האיראני אעתמאד, אמר שגריר רוסיה בטהראן שהשת"פ בין ארצו לישראל אינו מכוון נגד שום מדינה שלישית. (קרדיט:יוסי מנשרוב)

*- שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בהצהרה: אנו דוחים את הסנקציות החד-צדדיות של ארה"ב נגד איראן המפרים את המוסכמות הבינלאומיות. רוסיה אינה שוקלת להמליץ על הארכת אמברגו הנשק על איראן ותעשה כל מאמץ לנטרלו
ארצות הברית איבדה את כל הזכויות לאחר שיצאה מהסכם הגרעין. וושינגטון לא כיבדה את מחויבותה להסכם הגרעין והפרה את כל התנאים.

שר החוץ האיראני זריף: אנו מחויבים להסכם הגרעין ומשתפים פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

*- צפון קוריאה פוצצה את משרד התיאום עם הדרום שהוקם לפני שנתיים במסגרת הסכם השלום בין המדינות. צבא צפון קוריאה מאיים: "נהפוך את הגבול למבצר".

*- (הוועדה לעניין נגיף הקורונה והיערכות למגיפות ורעידות אדמה):

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור, עכשיו בוועדה: "צר לי לבשר המחלה חוזרת. אנחנו רואים קורלציה ברורה בין פתיחת המשק לעלייה בתחלואה. נמצאים בעלייה משמעותית בכמות המקרים שנמצאת בכל הארץ ובדגש על ילדים. 30 ילדים בכיתה לא באמת הולך בהלימה אחת עם התו הסגול. יש עלייה בתחלואה ב57 יישובים וזהו לא נתון שאפשר להתעלם ממנו. עלייה בבדיקות לא-סימפטומטיים איננה צריכה להסביר את העלייה, משום שבמונה – אחוז החיוביים בין הנדבקים הוא בעלייה בזמן שהגידול בבדיקות היה אמור להוריד את זה".

*- מפקד גדוד ושני חיילים הודים נהרגו בעקבות היתקלות עם חיילים סינים בעמק נהר הגלווי, מחוז לדק, צפון הודו.

*- סעודיה מאשרת יירוט טיל בליסטי ששוגר לעבר נג'ראן ע"י החותים.

 

כתיבת תגובה