מומחה צבאי רוסי: "ביכולותיה של רוסיה לסכל כל מתקפה ישראלית בסוריה"

דמיטרי דנילוב- ראש מחלקת הביטחון במכון אירופה של האקדמיה הצבאית הרוסית למדעים ופרופסור במכון ליחסים בינלאומיים במוסקבה ( MGIMO) אמר בראיון לסוכנות החדשות הרוסית הפדרלית כי "רוסיה טוענת שמערכות ההגנה האוויריות שלה אינן פועלות נגד התקיפות הישראליות בסוריה מסיבות ושיקולים פוליטיים בלבד" .

"חשוב להדגיש כי אם היו ניתנות פקודות להשמיד את תקיפות הטילים הישראלים על ידיי הפיקוד הצבאי הרוסי לא הייתה שום בעיה באופן טכני לאכוף אותן, אולם מוסקבה רואה את דמשק וירושלים כשותפות לפתרון הסכסוך במזרח התיכון ." – הוסיף המומחה הרוסי.

לרוסיה קשה מאוד להגיב על פעולותיה המסויימות, וצריך לומר דיי מוגבלות, על ידיי הפיקוד הרוסיים באדמת סוריה. זה ברור שישראל אינה יכולה להיחשב כיריבה צבאית של רוסיה, ולכן האפשרויות להתמודד עם תקיפות טילים ישראליות בסוריה הן דיי מוגבלות למדי בדיוק מהסיבות הפוליטיות שאותן הזכרתי" .

דנילוב נשאל שאלה לחידוד הנושא : "אז אנחנו(רוסיה) יכולים למעשה לשבש את תקיפות חיל האוויר הישראלי , אבל אנחנו לא רוצים זה מה שאתה אומר לנו בעצם ?

דנילוב משיב : בהחלט כן. "שים לב שהתקשורת המערבית מדווחת בקביעות על עליונות אווירית טכנולוגית ישראלית מוחצת ובולטת של חיל האוויר הישראלי, שלכאורה אינה מאפשרת להגנה אווירית רוסית להשמיד טילים וכלי טיס של הצבא הישראלי".

"שתיקתן" של מערכות ההגנה האוויריות הרוסיות, הפרוסות בסוריה, במהלך התקפות ישראליות, נחקרה פעמים רבות על ידי התקשורת הרוסית, הישראלית והמערבית. ישראל מודעת היטב ליכולותיה של רוסיה ובפרט למערכות השונות הפרוסות בסוריה. כפי שאמרתי כאשר אנחנו צריכים לבחון מצבים של התנהלות מדינית איננו יכולים להסיק מסקנות מפעולות נקודתיות של מדינה כלשהי בעוד שרוסיה מגבילה את ישראל, והדברים דיי מובנים."

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

מערכות הגנה אווירית רוסיות בצפון סוריה:

מערכת ההגנה האווירית הרוסית בסוריה-ביחד ולחוד.ההפתעה! - Nziv.net

מומחה צבאי מקבוצת נציב.נט העיר: "אם בכל זאת מתעקשים למצוא את השינוי – הוא רטורי בלבד, ומטעמים מובנים. ככלות הכל, גם ישראל פחות מוצאת עניין בצורך להשפיל בעלת בריתה קבל עם ועולם. בהחלט ניתן לראות הליכה על הסף של השחקנים במגרש, בה כל אחד מנצל את הזירה לצרכיו עד תום ובשום דעת והשכל.

דוח: רוסיה הקימה רשת הגנה אווירית בסוריה - וואלה! חדשות

כתיבת תגובה