ההתמודדות של סין עם התפרצות מגפת הקורונה – הגרסה הרשמית

השלטון הסיני סיפק היום את גרסתו הרשמית להתמודדות עם התפרצות מגפת הקורונה שבין השאר טוענת כי המדינה סיפקה מידע על הנגיף "בתזמון הולם" ומעלה על נס את תפקודו של הנשיא שי ג'ינפינג.

משרד ההסברה של מועצת המדינה הסינית פרסם היום נייר לבן בשם "נלחמים בקוביד-19: סין בפעולה" שמטרתו היא "לתעד את מאמצי המדינה במאבק שלה נגד הנגיף, לשתף את שאר העולם בניסיון שלה ולהבהיר את הרעיונות שלה לגבי המאבק העולמי".

"מגפת הקוביד-19 היא הנרחבת ביותר שפגעה באנושות במאה השנים האחרונות. בשל היותו משבר קשה לכל העולם ואתגר מפחיד, היא מהווה איום חמור על חיי האנשים ובריאותם", נכתב בהקדמה. "זו מלחמה שהאנושות צריכה להילחם בה ולנצח".

Chart 1. Daily Figure for Newly Confirmed Cases on the Chinese Mainland

"מול המחלה הבלתי מוכרת, בלתי צפויה והרסנית הזו, סין השיקה מאבק נחוש כדי למנוע את התפשטותה ולשלוט בה", המשיך המסמך". "כאשר שמירה על חיי האנשים ובריאותם הייתה בראש סדר העדיפויות, סין אימצה צעדים נרחבים, מחמירים ויסודיים ועד כה הצליחה לנתק את כל הנתיבים להעברת הנגיף. 1.4 מיליארד סינים הפגינו עקשנות וסולידריות עצומה בהקמת מפלס הגנה שהראה את כוחם מול אסונות טבע כאלה".

לפי הגרסה הסינית, מרגע שהמחלה הבלתי מוכרת זוהתה בווהאן, סין "פעלה באופן מיידי כדי לבצע חקירות אפידמיולוגיות ואטיולוגיות כדי לעצור את התפשטות המחלה, ודיווחה על המצב באופן מיידי. באופן מתוזמן, סין עדכנה את ארגון הבריאות העולמי ומדינות אחרות, כולל ארה"ב, על המצב המתפתח ושחררה את הרצף הגנטי של הנגיף".

Chart 2. Daily Figure for New Fatalities on the Chinese Mainland

לאחר מכן, מתוארים שלבי ההתמודדות עם הנגיף – מ-27 בדצמבר עד 19 בינואר הייתה "תגובה מהירה למצב החירום הבריאותי", מ-20 בינואר עד 20 בפברואר הייתה "התקדמות ראשונית בהכלת הנגיף", מ-21 בפברואר עד 17 במרץ הייתה "ירידה של מספר המקרים המאומתים המקומיים למספר חד ספרתי", מ-18 במרץ עד 28 באפריל היה שלב "ווהאן וחוסיי – ניצחון ראשוני בקרב קריטי" ומאז 29 באפריל מתנהל שלב "המניעה והבקרה המתמשכים".

הנשיא שי ג'ינפינג זוכה לשבחים במסמך. "כמי שנתן חשיבות גבוהה למניעת הקוביד-19, שי ג'ינפינג שלט באופן מלא על מאמצי הבקרה מההתחלה", נטען בנייר הלבן. "הוא הדגיש את הצורך להציב בראש את חיי האנשים ובריאותם, להדגיש את האמון, לחזק את הסולידריות, לאמץ גישה מבוססת מדע ולבצע צעדים ממוקדים. הוא קרא למאמץ כלל ארצי לחסום את התפשטות הנגיף ולהביס אותו".

Chart 3. Cumulative Total of Outstanding Cases on the Chinese Mainland

בסיום המסמך, המשטר הסיני מצהיר כי "זה קרב שיקבע את עתיד הגזע האנושי" וכי "הקהילה הבינלאומית חייבת למצוא נחישות ולקדם אחדות. סולידריות היא עוצמה. העולם ינצח בקרב הזה". "למגפה תהיה השפעה משמעותית על ההתפתחות של האנושות, אבל השאיפה של בני האדם לחיים שמחים לא תשתנה. שלום, התפתחות ושיתוף פעולה שבו כולם מנצחים הם שיגברו בסוף. השמש תמיד זורחת אחרי סערה".

Chart 4. Daily Figure for Cured Cases on the Chinese Mainland

תמונה

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה