מבזקי חדשות ליום 6-6-2020 . מתעדכן

*- המנהל הכללי של נמל חוראמשחר: באירוע טביעת ספינת המטען של בהבהאן לא היו גורמים חיצוניים והיא ככל הנראה נבעה מתקלה טכנית של הכלי ותנאי מזג האוויר המיוחדים. נכון לעכשיו השתתפות צוותי החילוץ מאיראן ומעיראק ממשיכה לחפש אחר שני אנשים נוספים.

*- בגדד פוסט : מתחילת השנה תקפה ישראל 38 פעם מטרות איראניות בסוריה בניסיון לדחוק אותם אל מחוץ למדינה.

*- הפגנות סוערות היום בביירות נגד החיזבאללה ותנועת אלאמל בקריאה לפרקם מנשקם הלא חוקי.

*- מדינה בתוך מדינה :

איראן נתנה משוריינים למיליציית אלחשד אלשעבי בעיראק הנאמנה לה.

תמונה

תמונה

תמונה

*- איראן מונעת גישת פקחים לאתרי הגרעין  שלה .

תמונה

*-הטמפרטורות עלו בחודש שעבר ב -10 מעלות צלזיוס מעל לממוצע בסיביר. העולם חווה את חודש מאי החם ביותר, כך טוענת רשת פיקוח האקלים של האיחוד האירופי.

*- האיראנים מציגים היום טיל שיוט חדש באמתחתם. הטיל הוא מתוצרת טייוואן מסוג: Hsiung feng (שנת ייצור 2007) ומסוגל לפגוע במטרות ימיות ויבשתיות. טווח הטיל עד 400 ק"מ, מצויד במכ"מ לתקיפת אוניות ומערכת GPS לתקיפת יעדי קרקע. מתוך פורומים צבאיים באיראן עולה כי לאחרונה רכש צבא איראן את הטיל (לא נאמרה כמות) וכי בכוונתו להשמיש אותם בטווח זמן מיידי. קרדיט : יוסי א. – 301 העולם הערבי

הערה קורא :  מעבר לזה שהאיראנים לפני זמן קצר, עשו ניסוי ירי חי, לטענתם לטווח 300 ק"מ, באחת מהגרסאות האיראניות ל C 802 (כפי הנראה גאדיר)
יש כאן שתי שאלות שונות:
האחת מהתחום הצבאי – לגבי יכולתה של איראן לספק מודיעין שטח בזמן אמת, לצורך טיווח כלי שייט ספציפי במימי המפרץ הכל כך עמוסים וצפופים בתעבורה ימית אזרחית מכל הסוגים.
ללא מודיעין בזמן אמת על המטרה המבוקשת, מה הסיכוי לפגוע במטרת אוניה X מתוך כל האלו שקרובות אליה במימי המפרץ?
השנייה מהתחום המדיני – האם טייוואן יפרו בצורה כזו את הסנקציות האמריקאיות? (גם הסנקציות של מועצת הביטחון על מכירת נשק לאיראן, עדיין בתוקף)
האם טייוואן מוכנים לקחת סיכון כזה מול ממשל טרמפ? קשה לי להניח שכן.
נקודה (או שתיים) למחשבה…

*- הלירה הסורית צונחת חופשית . היא כבר הגיעה לשער של יותר מ-2400 לירות לדולר. ולחשוב שלפני מלחמת האזרחים היא היתה בסביבות 50 לירות לדולר.

כתיבת תגובה