"אם איראן תתקוף שוב אמריקאים במפרץ נשקול מחיקת חיזבאללה עיראק מהמפה"

האם הפעם להאמין ?

ארה"ב הזהירה את איראן אין ספור פעמים כי אם היא ישירות,או שלוחיה-המיליציות השיעיות הנאמנות לה , יפגעו בכוחות האמריקאים בעיראק או בסוריה או בכל מקום שבהם הם פועלים , ארה"ב תגיב ביד קשה.

מה שכמובן, שוב ושוב הוכח כי מילים לחוד ומעשים לחוד.

ככל הנראה התנאים הגיאו-פוליטיים באותו זמן לא התאימו בדיוק לממשל טראמפ ש-"ירק אש" של איומים אך בפועל לא עשה דבר.

האם הפעם אנחנו רואים שינוי מגמה בגלל התקרבות מועד הבחירות והרצון של טראמפ לאסוף נקודות בדעת הקהל הפנימים בארה"ב ?

An Art Historian Serves on the National Security Council | artnet News

קירסטן פונטרוז, לשעבר מנהלת במועצה לביטחון לאומי לענייני המפרץ הפרסי, מי שהייתה היועצת של טראמפ לענייני איראן ,אמרה בראיון לערוץ חדשות בארה"ב לפניי מספר ימים כי  "הועבר מסר ברור לטהראן כי אם איראן או שליחיה, ינסו שוב פעם לתקוף כוחות אמריקאים בעיראק "רק עוד פעם אחת", איראן תיתקל הפעם בתגובה חסרת תקדים וחזקה מאוד, כמו למשל מחיקת  חיזבאללה העיראקי מהמפה ולא רק,בנוסף יותקפו בסיסים ימיים של משמרות המהפכה האיראניים שיספגו פגיעה ישירה וכואבת ,ארה'ב הזהירה אין ספור פעמים כי היא לא תשלים עם פגיעה בכוחותיה ".

קירסטן פונטרוז היא מנהלת יוזמת הביטחון לאזור המזרח התיכון במועצה האטלנטית ע"ש סקוקרופט. בוגרת בית הספר לעסקים בהרווארד, בשנת 2018 כיהנה כמנהלת בכירה במפרץ במועצה לביטחון לאומי, והובילה את  מדיניות ארה"ב כלפי מדינות מועצת שיתוף המפרץ, תימן, מצרים וירדן. לפני כן, היא שירתה במשך שנים במחלקת הביטחון, כאשר עבודתה התמקדה תמיד במזרח התיכון. היא ידועה בקרב מקבלי ההחלטות במפרץ הערבי ועוקבת מקרוב אחר מעשיה של איראן, בין אם בתוך איראן או מעבר לגבולותיה.

בראיון ל- Asharq Al-Awsat, פונטרוז הדגישה את מחויבותה של ארצות הברית כלפי שותפיה במפרץ והתייחס לאיומי איראן על האזור והמדיניות של וושינגטון להתמודד איתם. היא הזהירה כי אם איראן תנסה לתקוף כוחות אמריקאים בעיראק "עוד פעם אחת", היא תיפגש עם תגמול "חזק מאוד", כלומר חיזבאללה עיראק "יימחק מהמפה" ובסיסים ימיים של משמרות המהפכה האיראניים יותקפו.

US vs Iran – The Impact on Energy - Utility Team

להלן תשובתה המלאה בנושא התגובה האמריקאית הקשה הצפויה לאיראן  בראיון המלא:

היה לנו ברור מאוד לאחרונה ואיראן יודעת היטב על מה אמריקה חושבת כעת: אם איראן תנסה לתקוף את נוכחותה האמריקאית בעיראק פעם נוספת, התגובה תהיה חזקה מאוד. זה לא יתמקד רק בתקיפת עמדות לוגיסטיות כפי שהיה בעבר, מכיוון שזה הוכיח את עצמו כבלתי יעיל בהרתעת איראן. אם הם ינסו לגייס את המיליציות שלהם או להכות בכוחות אמריקניים בעיראק, התגובה של אמריקה תהיה קשה יותר. המשמעות גם יכולה להיות מחיקת חיזבאללה עיראק מהמפה או תקיפת בסיסי חיל הים של משמרות המהפכה. הסלמה בהחלט תתרחש. אני מאמינה כי איראן יודעת שאמריקה שוקלת את האפשרויות הללו והיא לא רוצה להסתכן בכך. זו הסיבה שהיא מסתכלת מעבר לעיראק ורואה היכן עוד היא יכולה להמשיך בפרובוקציות שלה, ובכל זאת להימנע מהסלמה.

האם איראן  רוצה להמשיך ללכת  על סף …

בדיוק. גורמים רשמיים באיראן מאמינים כי העולם כולו עסוק בנגיף הקורונה  ולא יבחין בפעילותו, למרות שהם יודעים כי הקהילה הבינלאומית צופה בעיראק. לפיכך הם עוברים אל מחוץ לעיראק ותוקפים אזורים קטנים מעבר לגבול. הם מחכים לתגובה. הם חושבים שאם העולם מסתכל ומעלים עין, הם יכולים להמשיך לתקיפה נוספת. עם זאת, לאחרונה הם הבינו כי וושינגטון לא תאפשר זאת. האיראנים מנסים להכשיל את מערכת היחסים שלנו עם עיראק ע"י גרירתינו למלחמה . לעולם לא נאפשר זאת. מעכשיו תקיפה קשה שלנו תהיה התגובה שלנו  והאיראנים חייבים להבין זאת. ונראה שהם אכן מבינים זאת.

Political crisis in the Gulf | | SETA

 

United States National Security Council - Alchetron, the free ...

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה