"אמירות חסרות תקדים" נמחקו … בכיר בצבא איראן מבקר את משמרות המהפכה

בהצהרות חסרות תקדים, אדמירל חביבאללה סאיארי, העוזר למתאם הצבא האיראני, מתח ביקורת מרומזת על משמרות המהפכה על התערבותם בעניינים הפוליטיים והכלכליים של המדינה.

על פי רדיו ורדה, הוא הביע את מורת רוחו, מהתעלמות התקשורת על שליטת משמרות המהפכה על הכלכלה והפוליטיקה באיראן.

الادميرال سياري: القوة الدفاعية والعسكرية لايران تجعل العدو حذرا ...

סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית, IRNA, פרסמה קטע וידיאו קצר, לראיון שלה עם סאיארי, תחת הכותרת "סיפורים בלתי ידועים על הצבא, על ידי הגנרל אל-סאיארי", והוא נמחק שעות לאחר מכן, אך כמה אתרי אופוזיציה פרסמו 14 דקות מהראיון שנמחק.

תמיד, מפקדי הצבא האירני נמנעו באדיקות מלהעיר על העניינים הפוליטיים והכלכליים של המדינה, שלא לדבר על דברי ביקורת על משמרות המהפכה האיראנים, הכוח הדומיננטי , המתערבים בענייניה הפנימיים והבינלאומיים של איראן.

במהלך הראיון התעקש סאיארי, שהצבא יכבד את הכללים, ולא יתערב בפעילות פוליטית וכלכלית והוסיף: "האם זה אומר שאנחנו לא מבינים פוליטיקה? בכלל לא. אנחנו מבינים היטב את הפוליטיקה, ואנחנו מנתחים את זה היטב, אבל אנחנו לא נכנסים לפוליטיקה מכיוון שהפוליטיזציה מזיקה, והורסת את כוחות הצבא. "

عقوبات أميركية جديدة لقصقصة أذرع الحرس الثوري المالية | MEO

במקביל, הוא מתח ביקורת על הזנחת התקשורת האיראנית את סיקור צבא איראן, ובכלל זה תאגיד הרדיו והטלוויזיה והקולנוע, ואמר: "לאחר ששידרתי אמירות על הגנה על המים הטריטוריאליים של איראן וחוסר מעש של הצבא בנושא, הגשתי דרישה לפרסם, וכתבתי מכתב לנשיא חברת הרדיו והטלוויזיה, אך איש לא הגיב."

הוא ציין כי מקרים אלה מראים שמשהו קורה מאחורי הקלעים בתאגיד הרדיו והטלוויזיה.

אל-סאיארי, שהשתתף במלחמת איראן-עיראק, היה מפקד הכוח הימי בצבא איראן מאז 2008, והודח מתפקידו , ומונה לתפקיד עוזר מתאם הצבא בהוראת עלי חמינאי, בתפקידו כמפקד העליון של הכוחות המזוינים האיראניים בנובמבר 2017.

אל-סאיארי ביקר גם את היעדרות הצבא מפרסומים ממלכתיים, כולל סרטים, ואילו אנשי דת מוצגים כ"גיבורים " שמשמידים קבוצת אויבים עם מקלע אחד בלבד, ושואל: " אם זה המצב, מדוע המלחמה בננו לבין עיראק ארכה שמונה שנים? " .

יתרה מזאת, סאיארי הביע את אכזבתו מהאופן  בה צולמה תמונתו של אלוף משנה וואלי אללה אל-פלאחי בסרט "צ'ה" על ידי במאי המהפכה האיראנית, איברהים חטאמי קיה.

قائمة القادة الإيرانيين في الحرب العراقية الإيرانية - ويكيبيديا

וואלי אללה פליחי (1931-1981), שהיה מפקד כוחות היבשה קודם להיות מפקד הצבא האיראני ודמות בולטת בשנה הראשונה למלחמת איראן-עיראק, נהרג בהתרסקות מטוס ב- 29 בספטמבר 1981 עם שלושה מפקדים בכירים נוספים בצבא.

אל-סאיארי אמר שהצילומים של המפקד פלאחי בסרט "צ'ה" היו כה מאכזבים ומשפילים,עד שהוא נאלץ להעיר אישית לבמאי חתמי קיה.

ידוע כי קיימת אפליה בין הצבא הסדיר האיראני לבין משמרות המהפכה, ,וכי הוא חי בצילם של משמרות המהפכה, הן בתקציב והן בציוד, בארבעת העשורים האחרונים.

עוזר רכז הצבא האיראני מתח ביקורת על משמרות המהפכה על התערבותו בפוליטיקה ובכלכלה

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה