תגובות נזעמות בטורקיה למעורבותו של ארדואן במהומות בארה"ב

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, התייחס להרג של ג'ורג 'פלויד, אפרו-אמריקאי, על ידי המשטרה במיניאפוליס, מינסוטה. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הוא הביע את תנחומיו למשפחת המנוח, באומרו כי האירוע "בלתי אנושי" וכי "הגישה הגזענית והפשיסטית גרמה למותו."

הציוץ הביקורתי של ארדואן לרצח פלויד בידי שוטר אמריקני, הביא לביקורת בתוך טורקיה ובחו"ל. דף  האינטרנט של "הסוציאליסטים השחורים" באמריקה, השיב לציוץ שלו ואמר לו "שתוק, פשיסט".

تغريدة أردوغان
התגובות לציוץ של ארדואן בתורכיה היו עזות לא פחות, במיוחד כי זה התרחש בזמן שנשלחו איומי מוות, לאשתו של העיתונאי הארמני הרנט דינק, שנהרג באיסטנבול בשנת 2007.

אלפי טוקבקים העלו תמונות של המשטרה הטורקית, מדכאים את אזרחים באזורים שונים במדינה. הם גם פרסמו תמונות של קורבנות הצבא הטורקי בסוריה.

"לארדואן הדמגוג אין את הזכות, להעביר שיעורים לדמוקרטיה למדינות אחרות. הוא משקר וממשלתו מדכאת את אזרחיה, יותר ממה שהשוטר האמריקני עשה לפלויד", אמר העיתונאי הטורקי שקין קרטל.

الصحافي التركي سزكين قرطال

העיתונאי, העובד בארגון מקומי של החברה האזרחית, אמר ל- Al Arabiya.net כי "ארדואן איבד את יוקרתו, ואת מעמדו הבינלאומי, במיוחד עם המלחמה הסורית. והפרות של זכויות אדם שבוצעו, מאז שהוא שולט ,אינן מקובלות, הן בתוך והן מחוץ למדינה."

הוא גם מתח ביקורת על ארדואן, על אמירה מפורסמת שאמר לפני שנים כי "דמוקרטיה היא חשמלית, ואנחנו יכולים להגיע לתחנה שאנחנו רוצים".

והעיתונאי הוסיף ש-"ארדואן כבר עזב את החשמלית ההיא".

מאז התפרצות נגיף הקורונה בטורקיה, ומשרד הפנים הטיל עוצר על ערים שונות במדינה, עשרות סרטונים הראו את הפגיעה של המשטרה במפרים את הסגר. בתוך כך, פליט סורי בשם עלי אל-אסאני, נהרג באדנה בסוף החודש שעבר על ידי שוטר טורקי.

באמצע מאי נהרג מוחידין עבדאללה, חקלאי כורדי סורי, על ידי שומרי הגבול הטורקים בזמן שהיה בשטח החווה שלו בצד הסורי בגבול עם טורקיה.

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה